Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"70b45dea-a39f-40bf-a732-e684c239cc73","c_author":"Horn Andrea ","category":"tudomany","description":"Minél idősebbek vagyunk, annál valószínűbb, hogy eltörjük valaminket. Nem kell ehhez feltétlenül elesni, elég lehet egy ütés vagy akár egy tüsszentés is attól függően, hogy milyen állapotban vannak a csontjaink. A jó hír az, hogy nem kell beletörődnünk.","shortLead":"Minél idősebbek vagyunk, annál valószínűbb, hogy eltörjük valaminket. Nem kell ehhez feltétlenül elesni, elég lehet...","id":"20250503_csontritkulas-megelozes-taplalkozas-mozgas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70b45dea-a39f-40bf-a732-e684c239cc73.jpg","index":0,"item":"f727965e-f872-4f3a-a675-716137f772bc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250503_csontritkulas-megelozes-taplalkozas-mozgas","timestamp":"2025. május. 03. 12:00","title":"Az erős csontok titka: így tehetünk a csontritkulás ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9244a7e-34c4-4978-81f4-00785dfc5b43","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az idei évben a globális informatikai kiadások várhatóan 9,3 százalékkal nőnek, meghaladva az 5 billió dollárt. A Deloitte elemzése szerint Európa – ha kissé lemaradva is – követi a globális trendeket. A magyar IT-piac is némi növekedést mutat, azonban a világ- és európai átlagnál lényegesen lassabb ütemben.","shortLead":"Az idei évben a globális informatikai kiadások várhatóan 9,3 százalékkal nőnek, meghaladva az 5 billió dollárt...","id":"20250503_informatikai-kiadasok-deloitte-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9244a7e-34c4-4978-81f4-00785dfc5b43.jpg","index":0,"item":"ac0c2c2c-949a-4f6a-900b-1418c30daf7d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250503_informatikai-kiadasok-deloitte-elemzes","timestamp":"2025. május. 03. 18:03","title":"Mekkora lendületben van Európa? És mi a helyzet a magyar IT-szektorral?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29e45e1b-4146-4e0f-b95c-33ffdb7c1600","c_author":"Imre Réka","category":"360","description":"A diétázók általában igazi mumusnak tartják a kenyeret, pedig nem feltétlenül kell lemondani róla, ha mértékkel fogyasztjuk, és persze az sem mindegy, melyiket választjuk. A kézműves pékségekben kicsit mélyebben a zsebünkbe nyúlva könnyebb jó minőséghez jutni, de mit találhatunk a nagyobb diszkontláncok polcain? Trenka Andrea Petra dietetikus a HVG-nek elmondta, mit keressünk, ha egészséges kenyeret szeretnénk hazavinni, és mi az, amit érdemes elkerülni.","shortLead":"A diétázók általában igazi mumusnak tartják a kenyeret, pedig nem feltétlenül kell lemondani róla, ha mértékkel...","id":"20250504_Melyik-a-legjobb-egeszseges-kenyer-Lidl-Spar-Aldi-Penny-dietetikus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29e45e1b-4146-4e0f-b95c-33ffdb7c1600.jpg","index":0,"item":"90b0a323-5e4a-4d24-8567-acb09780855f","keywords":null,"link":"/360/20250504_Melyik-a-legjobb-egeszseges-kenyer-Lidl-Spar-Aldi-Penny-dietetikus","timestamp":"2025. május. 04. 15:30","title":"Melyik a legjobb kenyér a Lidl, a Spar, az Aldi és a Penny polcain a dietetikus szerint?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Áldozatokról és károkról nem érkezett hír és ezúttal cunamiveszélyt sem rendeltek el.","shortLead":"Áldozatokról és károkról nem érkezett hír és ezúttal cunamiveszélyt sem rendeltek el.","id":"20250503_Ujabb-foldrenges-volt-Chile-es-Argentina-partjainal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d9a0979-c49a-460e-8b40-8c51ab7a7f3b.jpg","index":0,"item":"89d95587-97b1-4bf6-a827-a6d8f167d09a","keywords":null,"link":"/vilag/20250503_Ujabb-foldrenges-volt-Chile-es-Argentina-partjainal","timestamp":"2025. május. 03. 08:22","title":"Újabb földrengés volt Chile és Argentína partjainál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43b598d7-bf13-478f-a3f8-77ed16a0b8b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fél évszázadon át keringett a Föld körül a Koszmosz-482-es űrhajó, de most utóléri a sorsa.","shortLead":"Fél évszázadon át keringett a Föld körül a Koszmosz-482-es űrhajó, de most utóléri a sorsa.","id":"20250502_Koszmosz-szovjet-urhajo-becsapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43b598d7-bf13-478f-a3f8-77ed16a0b8b8.jpg","index":0,"item":"6a8d11fe-47c2-4f79-a677-ec5ebc512c51","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_Koszmosz-szovjet-urhajo-becsapodas","timestamp":"2025. május. 02. 21:31","title":"A Vénuszra szánták az űrhajójukat a szovjetek, erre most a nyakunkba potyoghat – fél évszázaddal később","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint a benzinesek. A zajtalanságuk előnyei és hátrányai leginkább városi környezetben jelentkeznek.","shortLead":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint...","id":"20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4.jpg","index":0,"item":"e8f49687-3bd8-4e5c-a3a2-3712ae460a8b","keywords":null,"link":"/360/20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. május. 03. 13:00","title":"Por és hang vagyunk: szennyezők-e az e-autók?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d780a5-ac37-4cb6-80ad-fc908944b82a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint Magyar Péter pszichésen alkalmatlan arra, hogy felelős hatalmi pozíciót lásson el. Gulyás Gergely beszélt még „náci házmesterek és a kommunista besúgók” tempójáról, az MNB-alapítványok botrányról és a NER-es milliárdosok luxizásáról is.","shortLead":"A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint Magyar Péter pszichésen alkalmatlan arra, hogy felelős hatalmi pozíciót...","id":"20250502_Gulyas-Gergely-lebolondozta-Magyar-Petert-es-ez-volt-a-leghizelgobb-amit-mondott-ra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d780a5-ac37-4cb6-80ad-fc908944b82a.jpg","index":0,"item":"f808ec1d-0810-4b25-bb81-8b1def1b91f7","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Gulyas-Gergely-lebolondozta-Magyar-Petert-es-ez-volt-a-leghizelgobb-amit-mondott-ra","timestamp":"2025. május. 02. 19:41","title":"Gulyás Gergely lebolondozta Magyar Pétert, és ez volt a leghízelgőbb, amit mondott rá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"259b32a6-fbe7-415e-aa4c-0109ff2c3e4b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 7.0 ezúttal egyáltalán nem a fogyasztásra és nem is szoftver verziószámra utal – terítéken egy különleges régi Mercedes S-osztály, mely bőven több, mint 100 millió forintot kóstál.","shortLead":"A 7.0 ezúttal egyáltalán nem a fogyasztásra és nem is szoftver verziószámra utal – terítéken egy különleges régi...","id":"20250504_7-literes-v12-dohog-ebben-a-meregdraga-kimaxolt-balna-mercedesben-w140-amg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/259b32a6-fbe7-415e-aa4c-0109ff2c3e4b.jpg","index":0,"item":"524b432b-0ef1-4fb0-bd94-f7741c17e584","keywords":null,"link":"/cegauto/20250504_7-literes-v12-dohog-ebben-a-meregdraga-kimaxolt-balna-mercedesben-w140-amg","timestamp":"2025. május. 04. 07:21","title":"7 literes V12 dohog ebben a méregdrága kimaxolt Bálna Mercedesben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hetekkel a hivatalos leleplezés előtt helyet foglalhattunk a német gyártó megújult nagy divatterepjárójában, jövünk az eddig kényszerűen titokban tartott információkkal és tapasztalatokkal.
A Porsche tavaly ünnepelte első szabadidő-autója, a Cayenne huszadik születésnapját. A közel 5 méteres sportos SUV a gyártó igazi pénztermelő modellje, hiszen eddig már több mint 1,25 millió Cayenne talált gazdára világszerte.
Érdekesség, hogy a 2022-ben eladott 310 ezer Porsche közül 96 ezer volt Cayenne, ami 7 százalékos növekedést jelent. A képzeletbeli dobogó második fokára az eggyel kisebb divatterepjáró, a Macan gurulhat fel 87 ezer darabbal, és csak a harmadik a 40 ezres mennyiségben értékesített 911-es sportkocsi.
A kifutó modell
Porsche
A 2017-ben debütált harmadik generáció felett mára már némileg eljárt az idő, így most kicsit rendbe szedték a ráncait. Bár a gyártó "új Cayenne"-ként hivatkozik a modellre, nem egy teljesen új fejlesztésről van szó, hanem a Porsche által valaha megejtett legkomolyabb ráncfelvarrásáról.
A faceliftes Cayenne és Cayenne Coupé hivatalos leleplezésére április 18-án Kínában kerül sor, és bár Stuttgartban mi már testközelből megismerkedhettünk a típus összes újdonságával, most első körben csak az utasteret érintő változásokat fedhetjük fel.
Porsche
Az utastérben helyet foglalva elsőként az jön át, hogy a felfrissített Cayenne továbbra is egy hamisítatlan Porsche. Az illatok, a formai megoldások, a felhasznált anyagok mind olyan sportosan prémium minőséget árasztanak magukból, melyet az elmúlt időkben megszokhattunk a zuffenhauseni alakulattól.
Mivel az autó méretei változatlanok maradtak, az utastérben ugyanannyi helyünk van, mint eddig, vagyis bőven sok, legyen szó akár az elöl, akár a hátul ülőkről.
A legfontosabb változások a műszerfalon keresendők, mely egyértelműen a Porsche első elektromos autója, a Taycan műszerfalára hasonlít. Az áttervezett multifunkciós kormány mögött egy 12,6 colos képátlójú ívelt kijelző látható, melynek képe a felső árnyékoló hiánya ellenére is remekül látható.
Porsche
A kiváló felbontású panelen igényes grafikák tűnnek fel. Hétféle megjelenítési mód közül lehet választani, kitehető a képernyőre többek közt az online navigáció, az éjjellátó és a 3D vezetéstámogató képe, de akár a Porschék jellegzetes öt kerek műszere is megjeleníthető.
A középső érintőkijelző változatlanul 12,3 colos méretű és a rajta futó szoftver megegyezik a kifutó Cayenne-ek közelmúltban frissített operációs rendszerével, de a mögöttes hardver komolyabb teljesítményű. Többek közt már csak azért is, mert az első utas elé egy vadonatúj érintőpanel érkezett, amit valaminek vezérelni kell a Porschétól megszokott pattogós sebességgel.
Utóbbi 10,9 colos képátlójú, és mivel polarizált kivitelű, a sofőr vezetés közben nem látja a képét, így nincs akadálya annak, hogy az anyósülésen ülő akár videókat nézzen menet közben. Utóbbiak a középső képernyőn is nézhetők, de csak akkor, ha nincs mozgásban az autó.
Porsche
A megújult indítógomb a hagyományoknak megfelelően változatlanul a kormánytól balra található, melytől jobbra kapott helyet az automata váltó miniatűr PRND kapcsolója. Utóbbi eddigi helyére, a középkonzolra került a megújult légkondi vezérlőpanel. A digitális kijelzős egység szerencsére manuális módon nyomkodással, nem pedig érintéssel kezelhető, így nem vonja el a figyelmet a vezetéstől.
A modernizált kormány a 911-esben lévőhöz hasonló megjelenésű és standard módon megtalálható rajta a jobb oldali kis tekerőgomb, mellyel a következő üzemmódok között lehet váltani: Normal, Offroad, Sport és Sport Plus. A digitális műszeregység vezérlőgombja és a szélvédőre vetítő, kiterjesztett valóság funkciós HUD szabályozója szintén a kormányon található.
Alapáron jár az okosklíma, mely automatikusan belső keringtetésre kapcsol, amint behajtunk egy alagútba, sőt, aktív útvonalvezetés esetén már kicsivel előbb meglépi ezt.
Porsche
Felár ellenében levegőminőség érzékelő is kérhető, ami folyamatosan monitorozza az utastér és a kocsi körüli levegőt, és adott esetben belső keringtetésre, légtisztításra kapcsol, sőt, ionizátor funkciót is kapunk. A levegőminőséggel kapcsolatos részletes adatok a középső és a jobb oldali kijelzőn is megjeleníthetők.
A középkonzol elülső részében található vezeték nélküli mobiltöltő immár 15 W teljesítményű, és az egyes újabb BMW-kben lévő megoldáshoz hasonlóan léghűtéssel biztosítja a folyamatosan magas töltési sebességet. Remek dolog, hogy az USB-C aljzatok is nagy teljesítményűek, akár 60 W-osak, a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatás pedig szinte magától értetődik.
A telefonnal történő párosítás gyerekjáték egyszerűségű, a mobillal egyszerűen csak le kell fotózni az autó kijelzőjén megjelenített QR-kódot.
Porsche
Egyelőre ennyit árulhatunk el az "új Cayenne"-ről, melynek műszerfalat érintő változásai igen mélyrehatóak, és az első tapasztalataink egyértelműen pozitívak.
Nyílt titok, hogy 2025-ben érkezik az immár teljesen elektromos új Cayenne, ami mellett egyelőre meghatározatlan ideig a kínálatban marad a most felfrissített, belsőégésű motorokkal felvértezett aktuális Cayenne. Ha nem jönne a 100 százalékban elektromos Cayenne, akkor a Porsche vélhetően már most bemutatná a normál Cayenne következő generációját, de a villanymotoros verzió érkezése miatt a generációváltás helyett most a ráncfelvarrás tűnik logikusabb lépésnek.
Minden egyéb részlettel, a hajtásláncokkal és a felfüggesztéssel kapcsolatos újdonságokkal április 18-án jelentkezünk, addig kérünk még némi türelmet.