Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"66faa1c8-c9ed-43dd-b8e3-48d86ae46879","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lengyel külügyminiszter-helyettes szerint hazánk megsértette az őszinte együttműködés elvét, amikor menedékjogot adott egy korrupcióval vádolt lengyel politikusnak.","shortLead":"A lengyel külügyminiszter-helyettes szerint hazánk megsértette az őszinte együttműködés elvét, amikor menedékjogot...","id":"20241227_lengyelorszag-europai-unio-birosaga-romanowski","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66faa1c8-c9ed-43dd-b8e3-48d86ae46879.jpg","index":0,"item":"f5287756-ea98-4e95-8698-c8c2bd54d92b","keywords":null,"link":"/itthon/20241227_lengyelorszag-europai-unio-birosaga-romanowski","timestamp":"2024. december. 27. 14:02","title":"Az Európai Unió Bírósága elé állítanák a lengyelek Magyarországot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27cb5287-d3e7-49df-adf4-65416b70d6b0","c_author":"HVG","category":"360","description":"Orbán Viktor kampánya a karácsonyi tűzszünetért kudarcot vallott, Putyin orosz elnök nemhogy nem hallgatott rá, de épp karácsonykor indított heves támadássorozatot ukrajnai célpontok ellen. 2024 Krónikája – Világ című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel, most a szomszédban zajló háborúéit.","shortLead":"Orbán Viktor kampánya a karácsonyi tűzszünetért kudarcot vallott, Putyin orosz elnök nemhogy nem hallgatott rá, de épp...","id":"20241227_hvg-Ukrajna-Oroszorszag-Putyin-Zelenszkij-Trump-2024-kronikaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27cb5287-d3e7-49df-adf4-65416b70d6b0.jpg","index":0,"item":"feab8b76-07ce-4cf0-8153-353036ea8956","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-Ukrajna-Oroszorszag-Putyin-Zelenszkij-Trump-2024-kronikaja","timestamp":"2024. december. 27. 12:15","title":"Sok múlik a Nyugaton az ukrajnai háborúban, de nehéz elhinni Trumpnak, hogy egy nap alatt békét teremt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"kkv","description":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű gyarapodást ritkán látni.","shortLead":"Legalábbis, ha átlépjük a magyar határt, akkor már a régióban is találunk sokkal gazdagabbakat náluk. De ilyen léptékű...","id":"20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7edb185-c065-48ac-b020-a249869b78a6.jpg","index":0,"item":"efa78126-caa6-4071-90cb-45489dd6f5b7","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_Meszaros-Lorinc-vagyon-forbes-gazdagok-ebx","timestamp":"2024. december. 27. 12:39","title":"74 millió forint Mészáros Lőrinc órabére, Tiborczé 8,7 millió, de még így is kispályások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6a6eaf1-8583-47c4-9327-561c3bf3f0df","c_author":"HVG","category":"360","description":"2024 Krónikája – Világ című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez az 2. rész.","shortLead":"2024 Krónikája – Világ című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez az 2...","id":"20241227_hvg-2024-Kronikaja-vilag-2-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6a6eaf1-8583-47c4-9327-561c3bf3f0df.jpg","index":0,"item":"2d334f6a-4846-4e32-9005-73f08c054427","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-2024-Kronikaja-vilag-2-resz","timestamp":"2024. december. 27. 12:00","title":"Anomáliák az időjárásban és a politikában, papírforma a fociban – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0cfc61f-c2fe-4fff-8731-ca8a71316faa","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Idén sem unatkoztunk: az elmúlt tizenkét hónapban több tucat tesztautót próbáltunk ki hosszabb-rövidebb ideig, közülük válogattuk össze azokat, amelyek így, vagy úgy, de a legmélyebb nyomot hagyták bennünk.","shortLead":"Idén sem unatkoztunk: az elmúlt tizenkét hónapban több tucat tesztautót próbáltunk ki hosszabb-rövidebb ideig, közülük...","id":"20241226_ev-tesztautoi-2024-ben-toyota-vw-bmw-nio-tesla-lexus-mercedes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0cfc61f-c2fe-4fff-8731-ca8a71316faa.jpg","index":0,"item":"d56976bf-90a8-4c8d-a48e-d9c4d311c8ab","keywords":null,"link":"/cegauto/20241226_ev-tesztautoi-2024-ben-toyota-vw-bmw-nio-tesla-lexus-mercedes-ebx","timestamp":"2024. december. 26. 17:30","title":"A legkisebb méregzsáktól a begombázott unikumig – az év tesztautói 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ca5dfc4-ca47-4a0a-a8f5-82ab54fc5214","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az idei választásokat saját érdekében összevonta a kormánypárt, de ezt a taktikát borította a meglepetésszerűen felbukkant Tisza Párt. 2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. ","shortLead":"Az idei választásokat saját érdekében összevonta a kormánypárt, de ezt a taktikát borította a meglepetésszerűen...","id":"20241226_hvg-ep-es-onkormanyzati-valasztas-2024-kronikaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ca5dfc4-ca47-4a0a-a8f5-82ab54fc5214.jpg","index":0,"item":"a353e189-970b-4b56-9891-025d3264e42c","keywords":null,"link":"/360/20241226_hvg-ep-es-onkormanyzati-valasztas-2024-kronikaja","timestamp":"2024. december. 26. 13:35","title":"Régen volt olyan választás, amelyiken így ráijesztettek a Fideszre – 2024 krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A mérőműszer is kiakadt a tragédia helyszínén.","shortLead":"A mérőműszer is kiakadt a tragédia helyszínén.","id":"20241226_szen-monoxid-mergezes-haromhonapos-csecsemo-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05fbda87-26a2-4086-82bf-07405229d394.jpg","index":0,"item":"66107f8a-09d1-4234-930e-4e0eebbab38d","keywords":null,"link":"/itthon/20241226_szen-monoxid-mergezes-haromhonapos-csecsemo-meghalt","timestamp":"2024. december. 26. 12:51","title":"Háromhónapos csecsemő halt meg szén-monoxid-mérgezésben Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a9ff910-29ca-4ece-b75c-c9e1dacb8222","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Hét sérültje van a balesetnek.","shortLead":"Hét sérültje van a balesetnek.","id":"20241226_new-york-macys-taxi-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a9ff910-29ca-4ece-b75c-c9e1dacb8222.jpg","index":0,"item":"786da311-4cad-4832-9d9b-b2178237f418","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_new-york-macys-taxi-gazolas","timestamp":"2024. december. 26. 07:52","title":"Rosszul lett a taxisofőr, gyalogosok közé hajtott a híres manhattani áruház előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Toyota prémiummárkájának újdonsága 30 centiméterrel rövidebb az eddigi legkisebb Lexus divatterepjárónál, az UX-nél. Íme a hibrid LBX, amely most először kifejezetten az európai piac igényeinek megfelelően lett kialakítva.
Sokáig a 4,35 méteres CT volt a Lexus legrövidebb modellje, ám mióta ez a kompakt kikopott a kínálatból, az UX divatterepjáró vált a japán márka legkisebb autójává.
Most azonban itt van, megérkezett a 4,49 méteres UX-nél jelentősen kisebb, mindössze 4,19 méter hosszú LBX, mellyel a milánói nemzetközi bemutatón ismerkedtünk meg először testközelből, egyelőre csak statikus formában.
Takashi Watanabe, a Lexus elnöke leplezte le a vadonatúj modellt
László Ferenc
Fókuszban Európa
A 2010-ben debütált LFA szupersportkocsi után ez a második olyan Lexus, melynek típusjelzése a megszokott kettő helyett három betűt vonultat fel. Az LBX kifejtve annyit tesz, hogy Lexus Breakthrough Crossover, és arra utal, hogy a Toyota prémiummárkája egy újabb piaci szegmensbe kíván betörni.
Az LBX ezen túlmenően a tekintetben is áttörést jelent, hogy ezt a Lexust most először kifejezetten az európai piaci igényeknek megfelelően alakították ki.
Míg az UX körülbelül akkora, mint a BMW X2, a Mercedes GLA vagy a Volvo XC40, addig az új LBX az Audi Q2 méretkategóriájában áll rajtvonalhoz, és szintén ilyen 4,2 méter körüli modellnek ígérkezik a Volvo hamarosan érkező legkisebb SUV-ja, a tisztán elektromos hajtáslánccal támadó EX30.
László Ferenc
László Ferenc
A TNGA-B platform már ismerős lehet az Aygo X, a Yaris és a Yaris Cross kapcsán, és az LBX házon belüli legközelebbi rokona egyértelműen a Yaris Cross. Utóbbi Toyotánál hajszálnyival hosszabb, szélesebb, alacsonyabb és nagyobb tengelytávolságú az új Lexus, design fronton viszont már sokkal nagyobbak a különbségek.
A többi Lexusról jól ismert orsó formájú hűtőrács ezúttal kisebb és a teteje le lett vágva, karakteresek az adaptív LED-es fényszórók, a hátsó lámpatesteket fénycsík köti össze. Az első és hátsó túlnyúlások rövidek, a kerekek 18 colos méretűek, az ablakmosó folyadék elegáns és praktikus módon magából a lapátból kerül a szélvédőre, a hátsó rendszám alulra, a lökhárítóba került.
László Ferenc
Szálljunk be!
Az utastér minősége nagyon rendben van, abszolút nincs olyan érzésünk, mintha csak egy egyszerűen átbrandelt drágább Yaris Crossban ülnénk.
A műszerfalat az UX-nél nagyobb NX-en debütált Tazuna koncepció jegyében úgy alakították ki, hogy minden a lehető legkönnyebben leolvasható, elérhető legyen. Ebben a Lexusban debütál elsőként a 12,3 colos digitális műszeregység, melytől jobbra egy 9,8 colos képátlójú érintőkijelző teljesít szolgálatot.
Az OTA-módon frissíthető szoftver a Hey Lexus vezényszó kimondásával hangparancsokból is ért, és természetesen az Apple CarPlay és Android Auto támogatás sem hiányzik.
László Ferenc
László Ferenc
A hangulatvilágítás 50 színt vonultat fel, a digitális kulcs bármelyik ismerősünkkel egyszerűen megosztható, ezenkívül pedig arra is lehetőség van, hogy szűk parkolóhelyek esetén a kocsi mellett állva, a telefonunk kijelzőjét nyomkodva parkoljunk ki/be az LBX-szel. A 13 hangszórós hi-fi-t szokás szerint a Mark Levinson szállítja, és a helytakarékosság jegyében ezúttal a hátsó ajtóba került a mélynyomó.
A helykínálatra az első sorban nem lehet panasz, hátul viszont már szűkös a lábtér. A 320 literes csomagtartó közelebb áll az UX szuperkicsi puttonyához, mint a Yaris Cross kicsit méretesebb csomagteréhez, és a csomagokat pakoláskor elég magasra kell emelni.
A nagyobb és drágább testvérmodellekről érkezett az elektronikus kilincs, ami nemcsak divatos (bár nem süllyesztett), hanem egyben a biztonságot is növeli: hátulról érkező autó vagy biciklis esetén megvédi a bentről kiszállni szándékozókat a balesetveszélyes ajtónyitástól.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
Az egyfajta öntöltő, vagyis zöld rendszám nélküli hibrid hajtáslánccal készülő crossover "szíve" egy 1,5 literes 3 hengeres szívó benzinmotor, mely az elektromos rásegítéssel kiegészülve 136 lóerőt, illetve 185 Nm-t képes leadni. Viszonyításképp, a Yaris Cross hasonló hajtása 116 lóerős, a faceliftes Yaris erősebb kivitele 130 lóerőt tud, az UX 2 literes 4 hengeres motorra épülő hibrid technikája pedig 184 lóerős produkciót ad elő.
A fokozatmentes eCVT erőátvitellel, a kicsi és könnyű újfajta Ni-MH akkumulátorral és masszív zajszigeteléssel felvértezett LBX alaphelyzetben elsőkerék-hajtású, de a Yaris Crosshoz hasonlóan összkerekes változat is készül belőle.
László Ferenc
László Ferenc
Az 1280 kilogrammos tömege révén manapság már igen könnyűnek mondható, 10,4 méteres fordulókörű kompakt SUV 9,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra (Yaris Cross: 10,9-11,8 másodperc), és rövidebb távokat, akár nagy sebesség mellett is képes megtenni tisztán elektromos módban.
A relatíve jól felszerelt alapmodell felett négy magasabb felszereltségi szint, úgynevezett "atmoszféra" található a kínálatban. Az egyszínű Elegant és Relax mellett a kéttónusú fényezést és sportosabb, dinamikusabb hangulatot felvonultató Emotion és Cool áll a vásárlók rendelkezésére, illetve a későbbiekben olyan szinten személyre lehet majd szabni az LBX-et, hogy megadhatjuk például a biztonsági öv, illetve akár a díszítő varrás színét is.
Negatívum, hogy tetőablak egyáltalán nem rendelhető, amit a tömegközéppont alacsonyan tartásával indokol a gyártó, mi viszont inkább szimpla spórolásra gyanakszunk.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Mikortól kapható?
A sorozatgyártás 2023 végén, a szállítás 2024 elején kezdődik meg, a Japánból érkező LBX ára egyelőre ismeretlen. A Lexus azzal számol, hogy az első évben több mint 25 ezres mennyiséget értékesít majd belőle Európában, illetve ezenkívül néhány egyéb piacon, így például a gyártó hazájában is kapható lesz a típus.
Viszonyításképp, a Yaris Cross normál benzinmotorral 8,2-9,9 millió forintba, hibrid hajtással 9,4-13,9 millió forintba kerül, a hibrid Lexus UX-ért pedig kiviteltől függően 13,4-19,9 millió forintot kérnek el. Míg az UX-ből tisztán elektromos verzió is kapható 204 lóerővel és 450 kilométeres hatótávval, az LBX várhatóan megmarad hibridnek.
Az Audi Q2 110 lovas 1 literes 3 hengeres benzinmotorra épülő alapmodellje 10,8 millió forinttól indul, a 135 lóerős 1,5 literes 4 hengeres benzines modellért pedig minimum 11,4 millió forintot kérnek el, és ezek még csak kézi váltós négykarikások.
Hétfokozatú automata váltóval és 150 lóerővel 12,4 millió forinton nyit a Q2, mely Quattro összkerékhajtással és dízelmotorral is rendelhető.