szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy csokor „felújítás előtt és felújítás után” képet tettek közzé.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményt adott ki arról, hogy főváros XV. kerületében befejeződtek munkálatok és több biztonságosan kerékpározható útvonalat hoztak létre. A BKK azt is közölte, hogy az alábbi projektre 261 millió forintot költöttek el uniós forrásból.

A „felújítások” során forgalom- és sebességcsillapítási fejlesztéseket hajtottak végre, kerékpársávokat alakítottak ki, egyirányú utcákat nyitottak meg a kétirányú kerékpáros-forgalomnak, valamint közterületi átalakításokat végeztek – közölték.

A képek alapján jócskán akad olyan útszakasz, ahol úgy tűnik, egyszerűen felfestették a kerékpársávokat, de műszaki értelemben „felújításról” nehéz lenne beszélni. Jól látszik, hogy sok helyen a repedezett aszfalt pontosan ugyanolyan állapotban van az előtte/utána fotókon.

BKK
BKK
BKK

Kétségkívül van jó néhány olyan átalakítás is, ami valóban fejlesztést jelent.

BKK
BKK
BKK

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Nagy Iván László Zhvg

zCast: A dánok a jövőbe tekernek, nekünk még pótkerék kell

Koppenhága a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint is biciklisparadicsom. De mi kellett ahhoz, hogy azzá váljon? Mi inspirálta a változást Dániában, és vajon mi is hajlandóak lennénk-e nyeregbe pattanni, ha a feltételek adottak lennének? Fenntarthatósági podcastunk legfrissebb epizódjában Cecilie Kiilerich dán mobilitási szakértő és Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub vezetője értékelte a két ország és fővárosainak kerékpáros kultúráját és vont le tanulságokat a jövőre nézve.