Az autókereskedőkhöz kerülő Ladák új típusainak jelentős része „alkatrészhiányos” állapotban van. Ezt maga Alekszej Podscsekoldin, az Oroszországi Autókereskedők Szövetsége, a ROAD elnöke mondta. Tudomása szerint a problémák az új típusok 70 százalékát érinti – írja az Euronews.
A gondok jórészt a navigációs rendszerekkel, az indítógombokkal és a műszerfallal kapcsolatosak. Emlékezetes kellemetlen eset volt például, amikor a júniusi szentpétervári gazdasági fórum során a Sberbank elnökének szánt Lada Aura gépkocsi nyilvános bemutatóján a jármű egyszerűen nem indult el.
Az AvtoVAZ részéről próbálják kommunikálni, hogy az egyes alkatrészek szállításával kapcsolatos nehézségek hamarosan megszűnnek, és nem lesz gond a kész járművek szállításával. A kereskedők alternatívaként új, vagy alig használt kínai járműveket kínálnak. A legkeresettebb az Omoda márka - amely hamarosan Magyarországon is megjelenik -, aminek már száznál több márkakereskedése van szerte az országban, de népszerű az Exeed, és a Chery is.
Míg az oroszok jóindulattal a kilencvenes éveket képviselik, a kínaiak egyértelműen a jövőt.