Nagyon várja a világ a bombahíreket a kis, modulárisan építhető atomerőművekről
A kis atomerőművek ígéreteiről szóló nemzetközi várakozások fokozódnak, így logikus, hogy a hazai kutatók is foglalkoznak a témával.
Szinte kimeríthetetlen forrásnak tűnik a hatvanmillió járművével a legnagyobb európai autópark.
A kelet-európai használtautó-piac nagy részét a Nyugat-Európából érkező autók teszik ki. Kontinensünkön a legtöbb használt járművet Németország exportálja, a helyzet Európa különböző részein azonban eltérő. A carVertical autóipari adatszolgáltató cég mostani kutatásából kiderül, mely országokból érkeznek leggyakrabban használt autók Magyarországra.
Magyarországon a használt autók 39,4 százaléka – vagyis tíz autóból négy – a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező Németországból származik. A sorban Olaszország (16,8%), Franciaország (7,9%), Belgium (7,5%) és Ausztria (6,2%) következik.
A német járművek általános népszerűsége persze nem újdonság. A hatalmas piac mellett, sokan úgy tartják, hogy a német sofőrök jobban vigyáznak az autójukra, mint bárki más. Az autók állapotát és a leggyakoribb problémákat egyébként valóban nagymértékben befolyásolja, hogy melyik területről érkeznek. A skandináv országokból (például Svédországból) származó járműveknél gyakran fordul elő korrózió az éghajlatra jellemző hó és fagy, valamint az utak sózása miatt.
Már Németországban is 10 éves az átlagautó
A németek is egyre ritkábban váltanak autót: az utakon közlekedő járműveik egy friss felmérés szerint átlagosan 9,8 évesek. Tíz évvel ezelőtt még 1,5 évvel alacsonyabb volt ez az érték.
Az Olaszországban futott autóknál ezzel szemben nem okoz gondot a rozsdásodás, viszont sok használt jármű fényezése fakul ki az erős napsugárzás miatt. Általánosságban elmondható, hogy az extrém hőmérsékletváltozások nem tesznek jót egy autónak. Többek között ez is megmagyarázza azt, hogy miért kedvelik különösen a német autókat a magyarok. Németországban enyhe az éghajlat, és jó állapotúak az utak, így lényegesen kisebb a korrózió, a kifakult festék, illetve a felfüggesztési problémák kockázata.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A kis atomerőművek ígéreteiről szóló nemzetközi várakozások fokozódnak, így logikus, hogy a hazai kutatók is foglalkoznak a témával.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
A Tisza elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Sokan sérelmezik, hogy nehezen pótolható embereket szakembereket küldtek el, ráadásul mindezt több hónap alatt, így nem kellett csoportos létszámleépítést sem bejelenteni.
A humorista szerint a miniszterelnök hazudik, amikor azt mondja, hogy számíthatnak rá a kárpátaljai magyarok.