A német, független műszaki állomásokat üzemeltető TÜV legfrissebb nyilvántartás szerint a német gépjárműpark 42 százaléka tízéves vagy annál idősebb mára. Mindennek nyomán az autók átlagéletkora az országban jelenleg 9,8 év, míg 2011-ben az átlag 8,3 év volt – írja a Focus oldala.
Nagy a különbség ugyanakkor a magáncélú és a kereskedelmi forgalomban használt autók életkora között, míg előbbiek átlagéletkora tíz év, a kereskedelmi forgalomban használt autók átlagosan csak 3,7 évesek.
Az átlagéletkor növekedésének számos oka van. Egyrészt – a németek úgy látják – a legtöbb autó tartósabbá vált, annak ellenére, hogy műszakilag bonyolultabb. Másrészt az új autók egyre növekvő ára valószínűleg oda vezet, hogy megnőtt a cserék ideje, különösen a magánszektorban. A megnövekedett fenntartási költségek, például a benzin ára is hozzájárulnak ahhoz, hogy szűküljön a járműcserék költségvetése.
Egyre több autó van az országban, de kilenc év alatt átlagosan három évvel nőtt a járműállomány kora.
A koronavírus-járvány nyomán két további szempont is jellemző. Az autógyárak termelésének drasztikus visszaesése és az új autók szállításának szűk keresztmetszete miatt sokak az eredetileg tervezettnél tovább tarják autóikat. A rendkívül hosszú németországi karanténidőszak pedig a magán- és az üzleti utak jelentős csökkenését eredményezték. Így kevesebb kilométer került a járművek kilométerórájába, ami szintén az autók megtartása irányába vezethet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.