szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ügyben korábban a mentőszolgálat és a főváros feszült egymásnak.

Bár a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint „idő kell, hogy minél többen megismerjék és megszokják az új útvonal adta előnyöket”, az első néhány hét tapasztalatai alapján azt látják, hogy egyre többen használják az Üllői és a Váci úton létrehozott kerékpársávokat. Mint írják, a forgalom alakulását „kamerakép-analízis technológiával, hurokdetektorokkal és folyamatosan frissülő Waze-adatokkal” figyelik, a 3-as metró pótlóbuszainak helyét pedig fokozatosan veszik át a rollerek és a kerékpárok.

A Waze adatai szerint jelenleg 6 százalékkal kisebb a torlódások átlagos mértéke az érintett útszakaszokon, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában

– tudatta a BKK és hozzátette: a szakemberek sem az Üllői út-Kiskörút-Váci út útvonalon, sem a Hungária körúton és az azon belüli területen nem tapasztaltak az eddigiekhez képest jelentősebb fennakadást a közlekedésben.

Ezeknek a kerékpársávoknak köszönhetően ma már könnyebben, biztonságosabban lehet megközelíteni a sugárutak mentén lévő üzleteket, irodákat, egyetemeket, múzeumokat, busz- és vasútállomásokat – írta a BKK.

Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy az érintett védett – azaz jól látható elválasztó elemekkel határolt – biciklisávok konfliktushoz vezettek az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a BKK között, a mentők szerint ugyanis a bólyák „nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését”. Erre Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke azt válaszolta: nem érti a mentők kifogását, mert eddig azokon a sávokon egyszerűen autók parkoltak. Azóta a BKK és a Budapest Közút egyeztetést kezdeményezett a mentőszolgálattal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!