szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden tekintetben hatalmasak a különbségek az amerikai luxusterepjáró és a román crossover között, de a zéró emissziós hajtás tekintetében nincs eltérés.

A Cadillac nemrégiben leplezte le az első elektromos Escalade-et, mely luxustól tocsogó full size SUV akkumulátora kereken 200 kWh kapacitással rendelkezik.

Viszonyításképp, a legolcsóbb puritán villanyautók között jegyzett Dacia Spring telepe mindössze 26,8 kWh-s, vagyis egyetlen Escalade aksiból több mint hét komplett Spring akkumulátort lehetne legyártani.

Cadillac

Az Escalade IQ elvileg 724 kilométert képes megtenni egy töltéssel, ami 28 kWh-s átlagfogyasztást jelent. A Spring WLTP-hatótávja 230 kilométer, ez pedig azt jelenti, hogy a kis crossover 100 kilométerenként beéri kevesebb, mint 12 kWh-val.

Míg a három üléssoros Escalade 5,7 méter hosszú, addig a négyszemélyes Spring mindössze 3,73 méteres.

Dacia

Bár a Cadillac nem nyilatkozott a tömeggel kapcsolatban, körülbelül 3,8 tonnával számolhatunk, ami közel négyszerese a Dacia villanyautója által képviselt 970 kilogrammnak. Egy esetleges Escalade IQ-Spring ütközés kimenetele nem igazán lehet kérdéses, főleg, hogy a kis Dacia amúgy sem túl erős a töréstesztekben.

Teljesítmény tekintetében is hatalmasak a különbségek. Míg a Spring kiviteltől függően 44-65 lóerőt tud, addig a duplamotoros új Cadillac csúcsteljesítménye eléri a 760 lóerőt – ez mintegy 12-17-szeres különbséget jelent.

És végül az árakról. A Dacia Spring magyarországi alapára 8,8 millió forint, a Cadillac Escalade IQ amerikai indulóára 130 000 dollár (45 millió forint).

Dacia
Cadillac

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!