szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán gyártó az elkövetkezendő években számos új elektromos autót kíván piacra dobni.

A Toyota viszonylag későn pattant fel az egyre sebesebben száguldó villanyautó vonatra, de minden jel arra mutat, hogy a jövőben a hibrid, plugin hibrid és hidrogénes hajtásláncú modelljei mellett az elektromos autóknak is egyre komolyabb figyelmet kíván szentelni.

A japán gyártó friss roadmapjéből kiderül, hogy már 2026-ban érkezik egy 800 kilométeres hatótávú új modell, melynek lítium-ion akkumulátorát körülbelül 20 perc alatt lehet feltölteni 10-ről 80 százalékra.

Nem mellesleg pedig ez a telep 20 százalékkal olcsóbb, mint a jelenleg forgalomban lévő, általunk is alaposan letesztelt Toyota bZ4X ideális esetben 400-500 kilométeres hatótávot lehetővé tevő aksija.

Nettó 64 kWh-s egypetéjű ikrek, a Subaru Solterra és a Toyota bZ4X
László Ferenc

2026-2027 magasságában jön az az új lítium-vas-foszfát akkumulátor, mely 40 százalékos költségcsökkentést jelent a jelenlegi aksikhoz képest, és amely 600 kilométer körüli hatótávolsággal kecsegtet.

2027-2028-ra várhatók a Toyota első 1000 kilométeres hatótávú elektromos modelljei, hagyományos, illetve szilárdtest akkumulátorokkal, melyek közül az utóbbiakat akár 10 perc alatt is fel lehet majd tölteni.

Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel az ezt követően érkező második generációs szilárdtest aksi, mely az ígéretek szerint 1200 kilométeres hatótávolságot biztosít majd.

Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!