szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyelőre összesen húsz kilométer van meg belőle.

A nagyjából 300 kilométer, ezzel a leghosszabb tranzitútvonal lesz, ha elkészül az M9-es autópálya, amely a jelenlegi sugaras gyorsforgalmi úthálózatot kötné össze Magyarországon. A pályából eddig összesen 20 kilométernyi szakasz készült el, ám folytatódhat az építése.

A Magyar Építők számolt be arról, hogy kiírták a közbeszerzést az M9 gyorsforgalmi út újabb három szakaszának tervezésére.

A nyertes feladata lesz az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as főút közötti szakaszának tervezése, összesen mintegy 57 kilométeren, déli lekötéssel Tompáig, valamint Jánoshalmi mérnökségi telep és kerékpárút tervezése Jánoshalma és Kiskunhalas között.

Emellett feladat az 51-es főút Baja, déli elkerülő–Hercegszántó (országhatár) közötti szakaszának 2x2 sávossá fejlesztésének előkészítése. Továbbá a 47-es főúton található algyői Tisza-híd 2x2 sávosra bővítésének tervezése.

Kaposvár és Pécs is akarja magának az M9-es autópályát

A korábbi elképzelésekben még úgy szerepelt Pécset elkerüli az M9-es.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!