60 év után véget ért a belső égésű BMW-motorok müncheni gyártása

A bajor gyártó központi gyártóüzeme egyre inkább a villanyautókra fog fókuszálni.

  • hvg.hu hvg.hu
60 év után véget ért a belső égésű BMW-motorok müncheni gyártása

A BMW müncheni gyártóegységében elkészült az utolsó belső égésű motor, a hat évtizedes fejezetet konkrétan egy V8-as erőforrás zárta le.

A bajor gyártó 2020 novemberében jelentette be, hogy a 8 és 12 hengeres motorok gyártását az Egyesült Királyságba, a kisebb belső égésű egységek előállítását pedig Ausztriába helyezi át.

A BMW müncheni üzemében a belső égésű motorok helyett elektromos autók fognak készülni.

Sok autógyártótól eltérően a BMW egyelőre még nem jelentette be, hogy mikor fejezi majd be a benzines és dízelüzemű személyautók értékesítését.

A vállalat azzal számol, hogy 2025-ben 25-, 2030-ban pedig mintegy 50 százalékban tisztán elektromos járműveket fog leszállítani a vásárlókhoz.

Jön a Neue Klasse, a BMW új villanyautó generációja
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.