szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tesla Model S kategóriájában szereplő újdonság hátsó- és összkerékhajtású változatban elérhető lesz.

A kínai Xiaomi az idei harmadik negyedévben 41,5 millió okostelefont adott el, és 13,7 százalékos piaci részesedéssel jelenleg a világ harmadik legnagyobb mobilgyártója. Az autóiparban viszont teljesen zöldfülű, csak most mutatkozott be az első személyautója.

A Xiaomi SU7 egy 5 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,46 méter magas és 3 méteres tengelytávolságú elektromos autó, amely kiviteltől függően 245/45 R19-es, illetve 245/40 R20-as Michelin gumikon gördül, a lassításáról pedig nagyteljesítményű Brembo fékrendszer gondoskodik.

Süllyesztett kilincsek és hagyományos visszapillantó-tükrök
Xiaomi
Xiaomi

A kínai állami tulajdonban lévő BAIC gyártósorain készülő, aktív hátsó légterelős újdonság hátsókerék-hajtású alapmodellje 299 lóerős teljesítményű, az összkerekes verzióban pedig egy 299 és egy 374 lóerős UAE villanymotor található.

A fejlett önvezető képességekkel rendelkező, opcionálisan LiDAR szkenneres 2-2,2 tonnás szedán végsebessége 210 km/h, a BYD, illetve CATL gyártmányú akkumulátorok kapacitása egyelőre ismeretlen.

Xiaomi
Xiaomi

A jelenleg próbagyártásban lévő négyajtós és ötszemélyes Xiaomi SU7 sorozatgyártása decemberben kezdődik, az első példányokat várhatóan februárban vehetik majd át a vásárlók.

A hivatalos árak egyelőre ismeretlenek, a Pro és Max típusjelzésű változatban érkező villanyautó kínai alapára átszámítva nagyjából 14 millió forint körül alakulhat.

Xiaomi
Xiaomi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!