szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Csekély 23 ezer milliárd forintot most a "régi technológiára" költenek inkább.

Az elektromos átállás egyáltalán nem olyan zökkenőmentes, ahogy azt sokan elsőre hitték. A Volkswagen például 80 százalékos elektromos európai flottarészarányt célzott meg 2030-ra, ám jelen állás szerint ez aligha fog összejönni nekik, az ID modellek vegyes fogadtatása inkább az elektromos stratégia felülvizsgálatára ad okot – írja a Totalcar.

Az elektromos átállásra még tavaly különített el a Volkswagen egy 180 milliárd eurós (70 ezer milliárd forint) büdzsét. A VW most ezekhez a tartalékokhoz nyúl, és a félretett összeg egyharmadát, 60 milliárd eurót (23,4 ezer milliárd forint) visszairányítja a belső égésű motorok fejlesztésére, hogy ne kerüljön technológiai lemaradásba riválisaival szemben.

Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója a költségvetésmódosítással kapcsolatban azt mondta: „A jövő elektromos, de a múlt még nem ért véget.” A mostani döntésnek kissé ellentmond, hogy tavaly a Volkswagen márka főnöke, Thomas Schäfer még „régi technológiának” nevezte a belső égésű motorokat az alternatív üzemanyagok kontextusában, amelyek csak „felesleges zajt csinálnak”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!