Lehet, hogy a jövő elektromos, de a Volkswagen megint milliárdokat fektet a belső égésű motorokba

Csekély 23 ezer milliárd forintot most a “régi technológiára” költenek inkább.

  • HVG HVG
Lehet, hogy a jövő elektromos, de a Volkswagen megint milliárdokat fektet a belső égésű motorokba

Az elektromos átállás egyáltalán nem olyan zökkenőmentes, ahogy azt sokan elsőre hitték. A Volkswagen például 80 százalékos elektromos európai flottarészarányt célzott meg 2030-ra, ám jelen állás szerint ez aligha fog összejönni nekik, az ID modellek vegyes fogadtatása inkább az elektromos stratégia felülvizsgálatára ad okot – írja a Totalcar.

Az elektromos átállásra még tavaly különített el a Volkswagen egy 180 milliárd eurós (70 ezer milliárd forint) büdzsét. A VW most ezekhez a tartalékokhoz nyúl, és a félretett összeg egyharmadát, 60 milliárd eurót (23,4 ezer milliárd forint) visszairányítja a belső égésű motorok fejlesztésére, hogy ne kerüljön technológiai lemaradásba riválisaival szemben.

Arno Antlitz, a vállalat pénzügyi igazgatója a költségvetésmódosítással kapcsolatban azt mondta: „A jövő elektromos, de a múlt még nem ért véget.” A mostani döntésnek kissé ellentmond, hogy tavaly a Volkswagen márka főnöke, Thomas Schäfer még „régi technológiának” nevezte a belső égésű motorokat az alternatív üzemanyagok kontextusában, amelyek csak „felesleges zajt csinálnak”.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.