szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az igen kellemes lóerő/kilogramm arányú kompakt képzeletben jó néhány évtizeddel visszatekeri az idő kerekét.

Az Alfa Romeo 1972-ben mutatta be új kompakt modelljét, az ötajtós változatban 1983-ig, háromajtós Sprintként pedig egészen 1989-ig gyártásban maradt 3,89 méter hosszú Alfasudot, melyből egy szuperizgalmas középmotoros B-csoportos raliautót is terveztek, a Sprint 6C-t viszont 1982-ben végül elkaszálta az olasz gyártó.

A rajtvonalhoz sosem állt különlegességnek állít emléket az a most debütált restomod, mely múltidéző formával, alacsony tömeggel és pörgős motorral igyekszik pénztárcsa nyitogatásra ösztönözni a petrolhead vásárlókat.

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma

A kiszélesített kasztnival, egyedi lökhárítókkal, spéci lámpákkal és áramvonalas visszapillantó-tükrökkel támadó háromajtós újdonság egy portugál cégnél, az Almánál készül.

A mindössze 20 példányban gyártandó járgány utasterében áthelyezett kormányra, alcantarával áthúzott ülésekkel és négypontos Sabelt övekkel találkozhatunk.

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma

Az 1,8 literre felfúrt, dupla Dellorto karburátoros 4 hengeres benzinmotor 160 lóerős teljesítménye egy ötfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a kerekekre.

A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, mindenesetre az alacsony építésű, sperrdifis régi-új Alfa Romeo alig 880 kilogrammos tömege több, mint ígéretesen hangzik. Sőt, az Alma külön kérésre 220 lóerőt is ki tud csiholni a motorból.

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma

Viszonyításképp, az eredeti Sprint legsportosabb QV verziójának 1,7 literes motorja 118 lóerőt tud, ami 202 km/h végsebesség eléréshez elegendő.

Az első ügyfeles példányok az ígéretek szerint a jövő év harmadik negyedévében készülnek el, az átalakítás ára 50 000 euró (20 millió forint).

Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma
Alma Sprint
Alma
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!