A kormányzat is összeült Dél-Koreában, miután egy villanyautótűz miatt 140 kocsi megrongálódott és huszonhárman kórházba kerültek

Az eset nyomán előírhatják, hogy az autógyártók kötelesek legyenek nyilvánosságra hozni a modelljeikbe szerelt akkumulátorok gyártóját, így a vásárlók ennek alapján is dönthetnek.

  • HVG HVG
A kormányzat is összeült Dél-Koreában, miután egy villanyautótűz miatt 140 kocsi megrongálódott és huszonhárman kórházba kerültek

A közelmúltban egy elektromos Mercedes EQE gyulladt ki spontán módon Szöul egyik külvárosának apartmankomplexumában és a tűz nyomán 140 autó megrongálódott, 23 ember füstmérgezést kapott, míg a tüzet 8 órán át tartott megfékezni.  

Az eset komoly lakossági aggodalmakat váltott ki, amelynek nyomán a dél-koreai kormányzat összeült, hogy megvitassák az elektromos járművek biztonságát, valamint hogy előírják-e az autógyárak számára az akkumulátorok márkájának közzétételét a fogyasztók növekvő aggodalma miatt. A tárgyalásokon részt vettek a Hyundai, a Mercedes-Benz Korea és a Volkswagen Group képviselői is – írja a Reuters.

A médiában számtalan képet tettek közzé, amelyeken tucatnyi elszenesedett autó látható, amelyeknek csak a fémváza maradt meg a parkolótűzben. Ezek is felerősítették a fogyasztók félelmét az elektromos autókkal szemben, amit csak fokoz, hogy Dél-Koreában jellemzően sokan laknak a kisméretű lakásokban, amelyek alatt gyakran teremgarázsok vannak.

A szöuli tűzoltóság és katasztrófavédelm egy februárban közzétett jelentésében azt írta, hogy 2013 és 2022 között Dél-Koreában 1399 tűzeset történt mélygarázsokban, amelyek 43,7 százaléka járműveknek tulajdonítható. A mélygarázsokban keletkezett autótüzek 53 százaléka volt elektromos eredetű.

Sun on X (formerly Twitter): “받) 인천 아파트 전기차 화재충전 아니고 주차중 화재인가요? ㄷㄷ차량은 무슨 차 일까요….😵‍💫 pic.twitter.com/EnzdsBFcn6 / X”

받) 인천 아파트 전기차 화재충전 아니고 주차중 화재인가요? ㄷㄷ차량은 무슨 차 일까요….😵‍💫 pic.twitter.com/EnzdsBFcn6

Autóipari szakértők szerint az elektromos autók másképp égnek, mint a belső égésű motorral szerelt autók, és az ilyen tüzek oltása gyakran hosszabb ideig tart és nehezebb feladat is a tűzoltóknak, mivel az akkumulátorok hajlamosak újra meggyulladni.

A Reuters által idézett helyi újság, a Chosun Ilbo, a múlt héten arról számolt be, hogy Dél-Korea azt tervezi, hogy előírja az elektromos autók gyártóinak, hogy nyilvánosságra hozzák az autókban lévő akkumulátorok márkáját. Az autógyártóknak jelenleg is bizonyos információkat kell megadniuk a járművekről, például az üzemanyag-hatékonyságról, de csak korlátozott részleteket az akkumulátorokról.

Ugyanakkor a dél-koreai Osan Egyetem autóipari professzora szerint az, hogy az autógyárak elárulják az akkumulátorok gyártmányát nem akadályozza meg a tűzeseteket. Sokkal hasznosabb lenne, ha az akkumulátorok tűzbiztonságát tanúsítványokkal kellene igazolni – mondta.

Kemping bicikli, felvonulás és elvtársi csók – így fogadták eddig az űrhajósokat Magyarországon

Kemping bicikli, felvonulás és elvtársi csók – így fogadták eddig az űrhajósokat Magyarországon

Jurij Gagarinnak és Farkas Bertalannak is hatalmas, nyitott autós felvonulást szerveztek Budapesten, miután visszatértek az űrből és erre a propaganda is készült rendesen. Magyarországon már szinte hagyománya van az asztronauták köszöntésének, de az utolsó óta is eltelt 45 év. Nem tudni, Kapu Tibort mivel fogják fogadni, mindenesetre az MNB már rárepült az űrrepülésére.