Új belső égésű motort fejleszt a BMW

A cég szabadalmaztatott hozzá egy új motortechnológiai megoldást is, amely a következő BMW X5-ösben jelenhet meg.

  • HVG HVG
Új belső égésű motort fejleszt a BMW

A BMW állítólag egy új belső égésű motort fejleszt, amely 2026-ban kerül piacra. A motor úgynevezett égéstér előtti gyújtás technológiával rendelkezik majd, vagy más néven előkamrás gyújtással, ami egyébként a 80-as évek végéig általános volt a dízeleknél. Természetesen jelentősen módosított technológiával, de ilyet használ a Honda és a Maserati, valamint a Forma–1-es Ferrari is.

Az alapötlet az, hogy a hengerek szokásos égésterét egy kis előtér előzi meg, amelyben egy hagyományos gyújtógyertyával kisebb mennyiségű keveréket gyújtanak meg. Ez egy erősen turbulens elegyet hoz létre, amely azután a fő égéstérbe kerül. Ennek számos előnye van. Nagyobb teljesítmény, hatékonyabb, tisztább égés, jobb hőkezelés.

Az Auto Motor und Sport szerint az autógyártó szabadalmaztatott megoldása 2026-tól jelenik majd meg sorozatgyártású autókban. A G65-ös generáció X5-ös modellje kaphatja meg elsőként.

A BMW elméletileg háromtól egészen a nyolchengeres motorokig is alkalmazhatja az Európában szabadalmaztatott technológiát.

Kemping bicikli, felvonulás és elvtársi csók – így fogadták eddig az űrhajósokat Magyarországon

Kemping bicikli, felvonulás és elvtársi csók – így fogadták eddig az űrhajósokat Magyarországon

Jurij Gagarinnak és Farkas Bertalannak is hatalmas, nyitott autós felvonulást szerveztek Budapesten, miután visszatértek az űrből és erre a propaganda is készült rendesen. Magyarországon már szinte hagyománya van az asztronauták köszöntésének, de az utolsó óta is eltelt 45 év. Nem tudni, Kapu Tibort mivel fogják fogadni, mindenesetre az MNB már rárepült az űrrepülésére.