szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Unió ennél jóval visszafogottabb volt.

Kanada hétfőn bejelentette, hogy 100 százalékos importvámmal sújtja a kínai gyártású elektromos járműveket. Ez megegyezik az Egyesült Államokban bevezetett vám mértékével, és amire a nyugati országok kormányai szerint azért van szükség, mert Kína állami támogatásokkal tisztességtelen előnyhöz juttatja saját gyártóit.

A bejelentésre azután került sor, hogy Jake Sullivan, az Egyesült Államok nemzetbiztonsági tanácsadója vasárnap egyeztetett Justin Trudeau kanadai miniszterelnökkel és a kabinet tagjaival. Jake Sullivan kedden egyébként Pekingbe utazik.

Justin Trudeau azt is bejelentette, hogy Kanada 25 százalékos vámot vet ki a kínai acélra és alumíniumra, mert mint fogalmazott: „Az olyan szereplők, mint Kína, úgy döntöttek, hogy tisztességtelen előnyhöz juttatják magukat a globális piacon”.

Kanada Kínában gyártott Tesla autókat is importál, így ezek is 100 százalékos vámmal lesznek megterhelve, miközben az amerikai vállalat ezt könnyedén elkerülhetné, ha az egyesült államokbeli vagy németországi gyáraiból szállítana Kanadába.

Párbeszédbe kezd az e-autós büntetővámok miatt Kína és az EU

Az egyeztetéseket az uniós kereskedelmi biztos kezdeményezte.

Kína kanadai nagykövetsége szerint Ottawa lépése károsan hat a kereskedelmi és gazdasági együttműködésre. A diplomáciai képviselet közleménye szerint a kanadai intézkedés nem más, mint kereskedelmi protekcionizmus és politikailag motivált döntés, ami sérti a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályait. A dokumentum leszögezi: „Kína minden szükséges intézkedést megtesz a kínai vállalatok törvényes jogainak és érdekeinek védelme érdekében”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!