Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Havi szinten ezernél több autót így is csak három márka tudott eladni novemberben.
Az elmúlt öt évben jelentős visszaesést tapasztalt a magyar újautó-piac, amelynek volumene több mint 20 százalékkal csökkent 2019-hez képest. Ugyanakkor a 2024-es év novemberében fordulat látszik: 10 647 új autót helyeztek forgalomba, ami 28 százalékos növekedést jelent az előző év azonos hónapjához képest – írja a Totalcar. Az első tizenegy hónapban közel 110 ezer új autó került a piacra, 10 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A teljes évet tekintve is előrébb járunk már, 2023-ban 108 ezer autó kelt el egész évben – a Datahouse adatai alapján.
Ez a növekedés részben a tavalyi inflációs környezet és a vásárlások elhalasztásának “bázishatásának” köszönhető, valamint annak, hogy az autóátadások elhúzódása miatt több rendelés most realizálódott.
Az autómárkák közötti verseny kiélezett: novemberben a Suzuki (1376 db.), a Skoda (1144) és a Toyota (1075) foglalta el az első három helyet, a piac harmadát lefedve.
Az év első tizenegy hónapot tekintve a megszokott márkák, a Suzuki, a Toyota és a Skoda vannak elöl, bár teljesítményük eltérő volt: a Suzuki jelentős, 38%-os növekedést ért el, míg a Toyota enyhe, 3%-os visszaesést mutatott, a Skoda pedig stagnált.
A piac egészét tekintve több márka is két számjegyű növekedést könyvelhetett el, kiemelkedett a Nissan (+90%), a Renault (+74%), a Tesla (+43%), a Hyundai (+41%) és a Lexus (+29%). A BYD 18 086%-os bővülést produkált, köszönhetően annak, hogy a márka tavaly gyakorlatilag nem volt jelen a piacon.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.