szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Régóta látszik, hogy a németek legnagyobb problémája nem az, hogy jönnek a kínaiak, hanem, hogy ők mennek Kínából.

Meglehetősen nagy visszhangot váltott ki az a statisztikai adat, amely a napokban bukkant fel az X platformon, és azt mutatja, hogy a Mercedes EQE modell milyen eladásokat produkál Kínában.

Októberben az autóból egyetlen példányt sem adtak el annak ellenére, hogy a leírás szerint akár jelentős kedvezményt is adnak rá.

Emanuel Boeminghaus on X (formerly Twitter): “Wow – ein historischer Moment in China für Mercedes: Im Oktober hat Mercedes vom E-Auto EQE in China trotz fast 50 Prozent Rabatt kein einziges Fahrzeug verkauft.#Mercedes #China #EQE #Källenius Kurze Frage: Wann fliegt Vorstand Ola Källenius?Sales EQE Oktober China =… pic.twitter.com/6kHewTi22a / X”

Wow – ein historischer Moment in China für Mercedes: Im Oktober hat Mercedes vom E-Auto EQE in China trotz fast 50 Prozent Rabatt kein einziges Fahrzeug verkauft.#Mercedes #China #EQE #Källenius Kurze Frage: Wann fliegt Vorstand Ola Källenius?Sales EQE Oktober China =… pic.twitter.com/6kHewTi22a

Az igazsághoz persze most is hozzátartozik, hogy a legjobb pillanatában sem volt éppen nagyon keresett modell Kínában az EQE. Leszámítva a kiugró 2023-as januárt, alig 100-200 darab körül fogyott belőle átlagosan tavaly, majd visszaesett pár tucatra.

Az EQE egyébként a hagyományos Mercedes E-osztálynak megfelelő modell és nagy reményekkel dobta piacra márka, amely két éve még azt hirdette 2030-ra csak elektromos autókat fog forgalmazni.

A külföldi autógyártók kétségtelenül szörnyű időket élnek át Kínában, mivel azok hazai márkái folyamatosan szorítják ki őket. Kína évtizedekig volt a legnagyobb piac elsősorban a német márkák számára, és az olyan nagy presztízsű márkák, mint a Mercedes vagy a Porsche most nagyon gyorsan veszítenek piacot.

A Porsche harmadik negyedéves eladásai a közelmúltban az elmúlt 10 év legalacsonyabb értékére estek vissza. A kínai problémák miatt a Mercedes-Benz Group és a BMW AG is profitfigyelmeztetését adott ki. A VW, amely sokáig uralta a benzinüzemű autók értékesítését ott, most egyre jobban lemarad az olyan helyi gyártók mögött, mint a BYD.

A hosszabb távú kérdés az, hogy például a hatalmas globális cégként működő Volkswagen-csoport milyen stratégiával tudja megállítani, hogy kiszoruljon a világ legnagyobb autópiacáról, ahol csak a belső piac havi szinten közel 1,2 millió plug-in és elektromos autót vesz fel, míg például idén októberben egész Európai Unióban összesen alig 125 ezer tisztán elektromos és 45 ezer plugin hibrid autót tudtak eladni márkától függetlenül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!