A Magyarországon 160 millió forintba kerülő Mustang a Nordschleifén bizonyított
A Zöld Pokolban jelenleg nincs a Ford Mustang GTD-nél gyorsabb sorozatgyártású amerikai sportkocsi.
HVG
Az általunk nemrégiben rendesen meghajtott új Ford Mustang 5 literes szívó V8-as benzinmotorral szerelt alapmodellje 446 lóerős teljesítményű, a szintén részletesen bemutatott sportos változat, a vadonatúj Dark Horse pedig 454 lóerőt állít elő egy hasonló erőforrásból.
A Le Mans-ban testközelből megismert abszolút csúcsmodell, a Magyarországon nem kevesebb, mint 160 millió forintba kerülő GTD kompresszorral megfújt 5,2 literes V8-as egysége nem kevesebb, mint 826 lóerővel gyötri a hátsó kerekeket.
A 900 Nm nyomatékú Mustang GTD nemrégiben az általunk a kis Toyota GR Yaris-szal meghódított Nordschleifét is megjárta, és a korábbi ígéreteknek megfelelően 7 perc alatti köridőt produkált.
Dirk Müller konkrétan 6:57.685 alatt ért körbe a Zöld Pokolban messze nem ideális körülmények mellett, és a gyártó a későbbiekben még mindenképpen javítani szeretne ezen az időn.
Jelenleg a Mustang GTD a Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású amerikai utcai sportkocsija, azonban megjegyzendő, hogy a Mercedes-AMG GT Black Series 6:48.047-es, a Porsche 992 GT3 RS pedig 6:49.328-as köröket futott korábban.
Ford Mustang GTD
Ford
Ford Mustang GTD
Ford
Az aktív aerodinamikai elemekkel és állítható magasságú adaptív futóművel, illetve titánkipufogóval felvértezett izomautó transaxle hajtásláncában nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó található.
A Recaro kagylóüléseket és 3D-nyomtatott titán váltófüleket felvonultató, opcionálisan magnéziumfelnis Mustang GTD főtengelye 7650-ig forgatható el, a végsebesség 325 km/h.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.