Most először a BYD több villanyautót adott el Európában, mint a Tesla

A kínaiak alig két éve vannak jelen komolyabban Európában.

  • HVG HVG
Most először a BYD több villanyautót adott el Európában, mint a Tesla

A kínai BYD áprilisban először adott el több akkumulátoros elektromos autót Európában, mint a Tesla – derül ki a JATO Dynamics piackutató friss adataiból – írja a Reuters. A BYD összesen 7231 BEV-modellt regisztrált, míg a Tesla 7165-öt, így a kínai gyártó hajszálnyival megelőzte az amerikai óriást.

A váltás jelentős, mivel a Tesla évek óta dominálta az európai elektromos autópiacot, miközben a BYD csak 2022 végén kezdte el terjeszkedését Norvégián és Hollandián túl, Magyarországon például 2023 októberében indultak. A gyártó sikere mögött nemcsak az új modelljei, hanem a plug-in hibridek is állnak, amelyek erősen hozzájárulnak a márka európai növekedéséhez.

A jelentés szerint az elektromos autók iránti kereslet Európában stabil, sőt 28 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A kínai gyártású járművek kiugró, 59 százalékos regisztrációs növekedést produkáltak, még az uniós vámok ellenére is. Eközben a Tesla visszaesést mutat: az első negyedévben 13 százalékkal estek vissza az eladásai, amit a gyártás szüneteltetése, a Model Y újratervezése, valamint Elon Musk politikai megnyilvánulásai is befolyásoltak.

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?