szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A kínaiak alig két éve vannak jelen komolyabban Európában.

A kínai BYD áprilisban először adott el több akkumulátoros elektromos autót Európában, mint a Tesla – derül ki a JATO Dynamics piackutató friss adataiból – írja a Reuters. A BYD összesen 7231 BEV-modellt regisztrált, míg a Tesla 7165-öt, így a kínai gyártó hajszálnyival megelőzte az amerikai óriást.

A váltás jelentős, mivel a Tesla évek óta dominálta az európai elektromos autópiacot, miközben a BYD csak 2022 végén kezdte el terjeszkedését Norvégián és Hollandián túl, Magyarországon például 2023 októberében indultak. A gyártó sikere mögött nemcsak az új modelljei, hanem a plug-in hibridek is állnak, amelyek erősen hozzájárulnak a márka európai növekedéséhez.

A jelentés szerint az elektromos autók iránti kereslet Európában stabil, sőt 28 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A kínai gyártású járművek kiugró, 59 százalékos regisztrációs növekedést produkáltak, még az uniós vámok ellenére is. Eközben a Tesla visszaesést mutat: az első negyedévben 13 százalékkal estek vissza az eladásai, amit a gyártás szüneteltetése, a Model Y újratervezése, valamint Elon Musk politikai megnyilvánulásai is befolyásoltak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!