Ahogy arról korábban már írtunk, az Esztergomban készülő Suzukik a korábbiaknál szerényebb teljesítményű motort kapnak.
A Vitarába és az S-Crossba szerelt 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor az eddigi 129 helyett már csak 110 lóerőt tud, igaz a csúcsteljesítmény 5500 helyett már 4400-as percenkénti fordulatszámon lehívható.
A legújabb Euro 6e-bis karősanyag-kibocsátási normának megfelelő, némileg kevesebbet fogyasztó új K14D erőforrás 235 Nm-es csúcsnyomatéka változatlan, viszont a korábbi 2000-3000 helyett a 2000-2500-as fordulatszám-tartományban érhető el.
A lágyhibrid technika részét képező továbbfejlesztett villanymotor 13,6-ról 16,3 lóerőre erősödött, a nyomatéka pedig 53-ról 50 Nm-re csökkent.
Az elsőkerék-hajtású és hatfokozatú kézi váltós Vitara 0-100-as szintideje 9,5-ről 11,4 másodpercre romlott, az összkerekes verzió esetében pedig az eddigi 10,2 helyett 12,2 másodpercig tart egy 0-100-as sprint.
Hasonló mértékben változott az S-Cross gyorsulása is, a végsebesség mindkét modell esetében 195-ről 180 km/h-ra csökkent.
Viszonyításképp, a Vitara 10 évvel ezelőtt debütált 120 lóerős 1,6 literes Euro 6-os szívómotorral, illetve ötfokozatú kézi váltóval szerelt kivitele 11,5 másodperces 0-100-as gyorsulásra és 180 km/h végsebességre képes, a mindössze 156 Nm nyomaték miatt viszont kevésbé rugalmas.
A modellfrissítés hozománya, hogy a turbós benzinmotor ismét rendelhető automata váltóval: a 6 fokozatú bolygóműves automatával szerelt Suzukik 10,1-11 másodperc alatt tudják le a 0-100-as gyorsulást.
A Suzuki közlése szerint a “japán mérnökök úgy optimalizálták a teljesítményt, hogy a hétköznapi használat során ebből szinte semmit nem érzékel a vezető”. A gyártó adatai szerint a Vitara és S-Cross sofőrök a vezetési idő 99,9 százalékában a 110 lóerő alatti teljesítménytartományt használják.
A 2025-ös modellek ára nem változott, a csökkentett maximális teljesítmény által alacsonyabb lett a regisztrációs adó, a forgalomba helyezési illeték és a gépjárműadó.
A kizárólag robotizált automata váltóval szerelt, 1,5 literes szívó benzinmotorra épülő 116 lovas és 138 Nm-es normál hibrid Suzukik értékesítése megszűnt.