A Nissan közel 10 éve leplezte le a mifelénk 4 éve debütált e-Power hibrid hajtásláncot, melynek most megérkezett a minden korábbinál fejlettebb új változata.
Az 1,5 literes, 3 hengeres turbós benzinmotort a kerekek hajtására nem, hanem csak áramtermelésre használó e-Power új generációja a Qashqai esetében 4,5 literes átlagfogyasztással, illetve akár 1200 kilométeres hatótávval kecsegtet.

A CO2-kibocsátás 116-ról 102 g/km-re csökkent, az utastérben mérhető zaj pedig 5,6 dB-lel mérséklődött.
A motor alacsonyabb fordulatszámon csendesebben és hatékonyabban működik, a turbó nagyobb lett, az új végáttétel miatt autópályán alacsonyabb fordulatszám mellett haladhatunk, és Sport módban 14 lóerővel nagyobb teljesítményt kapunk.

Az előző változatban megtalálható változó sűrítési arányú technológiát a motor többi változtatása feleslegessé tette, az akkumulátor változatlanul mindössze 2,1 kWh kapacitású, a szervizintervallum 15-ről 20 ezer kilométerre nőtt.
Az Egyesült Királyságban készülő, 204 lóerős és külső töltést nem igénylő új e-Power hajtású Qashqai szeptembertől lesz kapható Európában.