Az Opel május végén leplezte le a Mokka FIA eRally5 szabályrendszer szerint megépített raliverzióját, a Mokka GSE Rallyt, és most megérkezett ennek normál közúti változata, a vadonatúj Mokka GSE.
Az egyedi GSE díszítőelemeket kapott újdonság aerodinamikailag optimalizált 20 colos könnyűfém-felnikre szerelt 225 milliméter széles Michelin Pilot Sport EV gumikon gördül – viszonyításképp, a normál Mokkákat maximum 18 colos kerekekkel szerelik.
A 380 milliméteres első féktárcsákkal és sárga féknyergekkel felvértezett Mokka GSE első Alcantara GSE sportülései integrált fejtámlákkal, középső fehér vonallal és sárga varrással bírnak.
Az alul-felül lapított kormánykerék és az optimalizált kormánymű közvetlen visszajelzéssel kecsegtet, a sportpedálok alumíniumból készülnek.
A vezető a szükséges információkat a sokféleképpen testre szabható 10 colos digitális műszeregységen és a központi érintőképernyőn kapja meg. Ez tartalmazza a GSE teljesítményadatait, a G-erő kijelzését, a gyorsulási értékeket, az akkumulátor-kezelési adatokat és sok egyebet.
A sportfutóműves Mokka GSE minden nagyfeszültségű alkatrésze, így például a motor, az inverter, az akkumulátor vagy a kábelköteg, a Mokka GSE Rallyból származik.
A normál Mokkáktól eltérően 156 helyett nem kevesebb, mint 280 lóerős teljesítményt kapunk, a csúcsnyomaték pedig 270-ről 345 Nm-re nőtt.
Ennek köszönhetően a 0-100-as gyorsulás szintideje 9-ről 5,9 másodpercre olvadt, a végsebesség pedig 150-ről 200 km/h-ra nőtt.

A rali és a közúti GSE
Opel
Az Opel aktuális kínálatának legerősebb modellje, a nemrégiben leleplezett 325 lóerős és 509 Nm-es duplamotoros Grandland Electric AWD 6,1 másodperc alatt tudja le a 0-100-at.
A 2012 és 2018 között gyártott 280 lovas és 400 Nm-es 2 literes turbómotorral felvértezett Astra OPC kereken 6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.
Az 54 kWh kapacitású akkumulátor 336 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, ami jelentősen elmarad a normál Mokka 403 kilométeres WLTP-értékétől.
Az árról egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, mindenesetre a GSE várhatóan 10-15 százalékkal lesz drágább a Magyarországon 14-14,5 millió forintos áron kapható normál Mokkánál.