szerző:
automenedzser.hu

Az Orlando az első Chevrolet a hazai kínálatban, amelyben tényleg úgy érzem, hogy Amerika köszönget vissza.

További képek a galériában. Kattintson a képre!
©

Az Orlando az első Chevrolet a hazai kínálatban, amelyben tényleg úgy érzem, hogy Amerika köszönget vissza. Meglepően jól néz ki a dobozforma, kellően agresszív a tekintete, arculata modern és letisztult. Tágas, nagy, amennyire kell ormótlan, de barátságos is egyúttal. Az koreai előzményekhez képest ez van a legközelebb a Chevy, a Dodge és a Chrysler által képviselt amerikai életérzéshez.

Nyomatékkal gyászosan áll, az 1,8 literes benzinmotor 176 Nm nyomatéka alig elég arra, hogy kettesben megmásszuk a budakeszi emelkedőt, sík úton, autópályán kellő idő után kényelmesen tartja a sztrádán elvárt sebességet, akár még a végsebességet is megkockáztatathatjuk, ilyenkor azonban nagyon hangos az autó. 140-150-es tempónál még jól lehet beszélgetni a kocsiban, a zenehallgatás élvezetét a gyenge minőségű hangszórók és az olcsó zenelejátszó rontja, de legalább mp3-as lejátszót, iPod-ot csatlakoztathatunk, vagy az USB-csatlakozón keresztül közvetlenül egy pendrive-ról szólhat a nóta. Magát a csatlakozási pontot trükkösen elrejtették a chevysek, a zenelejátszó kezelőfelületét felhajtva egy titkos rekeszben találjuk, csak lapos, normál pendrive csatlakoztatható.

A tesztelt autó különlegessége, hogy a Zagar együttes több alkalommal is használta. A csomagtér hét üléssel jelképes (két szatyor befér), öt üléssel 458 literes, lehajtott ülésekkel 856, kalaptartóig számítva. A kalaptartó a vérzivataros tesztek során szőrén-szálán eltűnt, így legalább könnyen bepakolhattam egy céges biciklit.

A futóműve a magyar utakkal elboldogul, ám a 18 hüvelykes felnik rossz úton keresztbe tesznek a boldogságnak, kisebb kerékkel és magasabb gumikkal nem lenne panaszunk. Jó a kocsi útfogása, autópályán extrém sebességnél is jól uralható, a kamionok szélárnyékában erősen kell markolni a kormányt.

A jól felszerelt modellben nem szűkölködtünk kényelmi és szórakoztató felszerelésekben, az Opelben megismert navigációt kissé körülményes a Chevrolet sajátos kapcsolóival beállítani. Ha valamilyen parancsot okézni akarunk, a menü feliratú gombot kell megnyomni. A látványos középkonzol ergonómiailag nem tökéletes, az üléspozíció kényelmes, jó a kilátás, a parkolást nagy tükrök és tolatóradar segíti.

Erőssége a hétszemélyes egyterű mivolta, jól felszerelve, akciósan (15 százalékos flottakedvezménnyel) 4,8 millióért kínálják a tesztelt modellt, amely igen előnyösnek számít a magyar piacon, ennél olcsóbban csak Dacia Logan MCV-t kapunk. Az importőr eddig inkább a benzines változatok eladását erőltette, a keresettebb dízelre ugyanis a japán cunami miatt várakozás alakult ki, de a beszállító előtt elhárultak az akadályok, így mostantól a takarékosabb és nyomatékosabb dízelt is belátható időn belül lehet garázsba állítani. Alapáron kínálja a 7 ülést, 4,139 millió forint az Orlandó indulóára.

A közel ezer kilométeres tesztelés során, amelynek több mint felét autópályán tette meg az autó, 9,7 literes átlagfogyasztást mértünk. Bármennyire is mentség lehet a magas fogyasztásra, hogy négy felnőtt tartósan autópálya tempóban szelte át az országot, sőt egészen az Adriáig ment, a túl optimistáknak jelzem, hogy az autó átvételekor 9,5 literes átlag volt a fedélzeti számítógépben. A magas fogyasztás egyik oka, hogy a váltómű hatodik fokozatért kiált, de a 18 hüvelykes peres gumik sem a takarékosságot szolgálják – nem beszélve az aerodinamika teljes figyelmen kívül hagyásáról.

Biró Csongor

Műszaki adatok

Chevrolet Orlando 1,8 LTZ
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1796
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő 141 lóerő 6200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 176 Nm 3800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2760
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4652/1836/1633
Csomagtér 89-454-1487 liter
Saját tömeg (kg) 1528
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 185
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 11,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,7
Országúti 5,9
Vegyes 7,3
Tesztfogyasztás 9,7
CO2 kibocsátás (g/km) 172
Listaára 4,889 millió forinttól

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
automenedzser.hu Autó

Chevrolet Orlando teszt: turnébusz

A Chevrolet új kompakt egyterűje jellegzetes Chevrolet arcot kapott, az előd koreai kinézete már a múlté – ám a...

Megint sokan voltak a sárgamellényesek és ismét elszabadult az erőszak

Megint sokan voltak a sárgamellényesek és ismét elszabadult az erőszak

Szupermázlista autós, akit centikkel kerültek el a hegyről lezúduló sziklák földrengés után – videó

Szupermázlista autós, akit centikkel kerültek el a hegyről lezúduló sziklák földrengés után – videó

Átalakítja műsorrendjét az RTL

Átalakítja műsorrendjét az RTL

A történészektől bírálatot, az államtól 350 millió forintot kapnak a Turán-kutatók

A történészektől bírálatot, az államtól 350 millió forintot kapnak a Turán-kutatók

Oszlopnak csapódott egy turistabusz Budapesten

Oszlopnak csapódott egy turistabusz Budapesten

A világ legismertebb hegymászói haltak meg egy lavinában

A világ legismertebb hegymászói haltak meg egy lavinában