Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db311674-42ae-4021-8176-fa6dc27706cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hirscheggi felvonó nyomvonalát egy közút keresztezi, ezen közlekedett a balesetet okozó autós.","shortLead":"A hirscheggi felvonó nyomvonalát egy közút keresztezi, ezen közlekedett a balesetet okozó autós.","id":"20250107_ausztria-sieles-baleset-csakanyos-felvono-auto-utkozes-hirschegg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db311674-42ae-4021-8176-fa6dc27706cf.jpg","index":0,"item":"e3c178fa-ff2d-408b-b338-624ad1dbecc8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_ausztria-sieles-baleset-csakanyos-felvono-auto-utkozes-hirschegg","timestamp":"2025. január. 07. 13:09","title":"Csákányos sífelvonón utazó gyerekkel ütközött egy autó Ausztriában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd79ce8c-c57d-4e1c-90ab-a3c417312f0c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tiganciuc Calin elmenekült Budapesten a rendőrök elől, majd az Audijával belecsapódott egy pirosnál álló autóba. Heten sérültek meg.","shortLead":"Tiganciuc Calin elmenekült Budapesten a rendőrök elől, majd az Audijával belecsapódott egy pirosnál álló autóba. Heten...","id":"20250106_23-eves-moldav-ferfi-rendorseg-korozes-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd79ce8c-c57d-4e1c-90ab-a3c417312f0c.jpg","index":0,"item":"d68d8e15-7d2c-4a6c-bc97-58a965f27205","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_23-eves-moldav-ferfi-rendorseg-korozes-baleset","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"Egy 23 éves moldáv férfit keres a rendőrség, aki a vasárnapi súlyos balesetet okozta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Továbbra is központi téma Ausztria a nemzetközi sajtóban: a Financial Timestól a Süddeutsche Zeitungig többen is foglalkoznak azzal, hogy szélsőjobboldali kancellárja lehet az országnak. Európa védelme szempontjából alapvető, hogy Németország újra felfegyverkezzen, írja Gideon Rachman külpolitikai elemző. Kockázatot jelent, ha Meloni lesz Washington európai “összekötője”, írja a Boomberg. William Hague, egykori brit külügyminiszter szerint az Egyesült Államok ma erősebb, mint valaha. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"Továbbra is központi téma Ausztria a nemzetközi sajtóban: a Financial Timestól a Süddeutsche Zeitungig többen is...","id":"20250107_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-meloni-trump-musk-egyesult-allamok-oroszorszag-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"be3e89b8-97d8-457d-8faf-593a8dff9d24","keywords":null,"link":"/360/20250107_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-meloni-trump-musk-egyesult-allamok-oroszorszag-putyin","timestamp":"2025. január. 07. 10:30","title":"EUobserver: Ausztriában a politikai közép pártjai kikövezték az utat a szélsőjobb hatalomátvételéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3abb8351-7452-49ec-a589-39844dd73a9c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök útját szinte élőben tudósítják.","shortLead":"A miniszterelnök útját szinte élőben tudósítják.","id":"20250106_orban-viktor-alappuzsa-nyaralas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3abb8351-7452-49ec-a589-39844dd73a9c.jpg","index":0,"item":"78fc89e9-87db-4b05-81b5-5e758bf472a3","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_orban-viktor-alappuzsa-nyaralas-ebx","timestamp":"2025. január. 06. 10:14","title":"Orbán Viktor az indiai Álappuzsa városánál hajókázott a helyi sajtó szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cbcf8bb-06a0-44ee-aa0a-d542d9ae5cb8","c_author":"HVG","category":"360","description":"A pókoktól lesték el kínai kutatók azt a technikát, amellyel kötszerekhez használható innovatív anyagot készítettek, kombinálva az erőt a gyógyító hatással.","shortLead":"A pókoktól lesték el kínai kutatók azt a technikát, amellyel kötszerekhez használható innovatív anyagot készítettek...","id":"20250107_hvg-mesterseges-pokselyem-gyogyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cbcf8bb-06a0-44ee-aa0a-d542d9ae5cb8.jpg","index":0,"item":"f10fd4cb-be04-4dd4-bc47-42542b49b683","keywords":null,"link":"/360/20250107_hvg-mesterseges-pokselyem-gyogyitas","timestamp":"2025. január. 07. 16:00","title":"A pókselyem erős és gyógyít – most már laborban is létre tudják hozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f1213026-00ba-407c-b14b-e026c83283bf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerecsére nem talált el senkit. ","shortLead":"Szerecsére nem talált el senkit. ","id":"20250107_Kanyarodo-kamionrol-repult-jegtabla-autok-fele-Gyomroi-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1213026-00ba-407c-b14b-e026c83283bf.jpg","index":0,"item":"36d5b806-9121-4dfb-8fbb-39fdd41bb96e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_Kanyarodo-kamionrol-repult-jegtabla-autok-fele-Gyomroi-uton-video","timestamp":"2025. január. 07. 12:13","title":"Kanyarodó kamionról repült a jégtábla az autók felé a Gyömrői úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal kitüntetett filmjére. Íme, az eredmény.","shortLead":"Kicsit magyar? Nagyon magyar? Közepesen magyar? Rákapcsoltuk a magyarságmérőt Adrien Brody három Golden Globe-bal...","id":"20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0962f005-e36a-4f17-9499-b454dafd9589.jpg","index":0,"item":"29b86ffc-6b52-48e4-bcd5-eb22d025fff8","keywords":null,"link":"/360/20250106_Mennyire-magyar-A-brutalista-Golden-Globe-dijak","timestamp":"2025. január. 06. 15:45","title":"Mennyire a miénk Tóth László? Mégis mennyire magyar A brutalista, amelyet hétfő hajnalban Golden Globe-okkal halmoztak el?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"65 embert vert át, ezzel 14 millió forintot szerzett egy Hajdú-Bihar vármegyei férfi, aki a bizniszbe az élettársát és két barátját is bevonta.","shortLead":"65 embert vert át, ezzel 14 millió forintot szerzett egy Hajdú-Bihar vármegyei férfi, aki a bizniszbe az élettársát és...","id":"20250106_online-csalas-buncselekmeny-hajdu-bihar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32c08e28-4083-46af-aaf8-9487efebe5a9.jpg","index":0,"item":"26714b70-49b8-41bf-81a4-ee5e13547582","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_online-csalas-buncselekmeny-hajdu-bihar","timestamp":"2025. január. 06. 10:19","title":"Mobil garázzsal vert át embereket, számlát is adott az online csaló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Mazdák úgy frissülnek, mint tavaszról tavaszra a hóvirágok. Mi változott? Megújult az első lökhárítóburkolat.
A Mazdák úgy frissülnek, mint tavaszról tavaszra a hóvirágok. Mi változott? Megújult az első lökhárítóburkolat. A formatervezett szegélyek hatékonyabban irányítják el a levegőt az első kerekek légterelőihez. Új helyre kerültek a kör alakú ködlámpák. Kissé módosult a hátsó lökhárító, új alumínium keréktárcsákat kapott az autó.
A belső tér alig módosult, akinek a szeme évek óta hozzászokott a Mazda fekete, minimalista műszerfalához, nem látja a változást, csak az tűnik fel, hogy egymás mellet két különböző méretű, tipográfiájú és hátterű kijelzőn kapjuk azokat az információkat, amelyeket egy helyről is beszerezhetnénk. Az audio- és a klímavezérlő elemeket ezüst foglalat szegélyezi immár. Kis hátsó szárnya és vaskos kipufogója ne tévesszen meg senkit, ez az autó nem sportos. Ha emlékszünk még a Mazda sportosságára, akkor mindenképpen benzinest válasszunk (1 millió forinttal olcsóbb), abból még nem ölték ki a dinamikát, az MPS-ről (természetesen jóval drágább a sportautó) nem is beszélve.
A Peugeot-származék dízel immár nem is 16 szelepes, hanem csak nyolc, bár papíron az elődnél 6 lóerővel és 30 Nm nyomatékkal erősebb, ezt nem érezzük, sőt még a 100-ban sem vagyunk biztosak. Hidegben hangosan korog a dízel, és amíg kék ikonnal jelzi a fedélzeti számítógép, hogy hideg a motor, ne is nyomjuk, fölösleges, sztrájkol és nem megy. Közvetlenül előtte egy 84 lovas dízel kisbuszt vezettem, abban több lendületet éreztem, pedig kétszer olyan lassan gyorsult 100 kilométer/órás sebességre papíron. A valóságban a dízel 3-as nagyon lomhán indul, de ha a nyomatékkal jól gazdálkodunk és bevonjuk a játékba a turbót is, autópályán, vagy országúton szépen kiautózhatjuk a tartalékait. Kilencven kilométer/órás sebességnél 1700-at forog percenként a főtengely, 100-nál 1900-at, 110-nél 2000-et, 120-nál 2200-at, 130 kilométer/óránál pedig 2500-at.
A sajtóanyag alapján azt gondolhatnánk, hogy legalább a fogyasztás kárpótol a megfontolt tempóért. Csalódnom kellett. Vagy a tesztautó nem volt megtankolva, amikor elhoztam, vagy a motor akkor is járt, amikor én éjjel aludtam. Az 5,3 literes átlag helyett - szinte kizárólag a városban vezettem az autót - 6,1 literes átlagot jelzett a fedélzeti számítógép, ám a tankolás utáni osztással-szorzással 9,4 literes átlag jött ki 100 kilométerenként. Igazságot tenni nem tudok, ezért összeadom a két értéket és az így megkapott 7,7 litert írom be mért fogyasztásnak.
A kuruttyoló erőforrás melegen elcsendesedik, olyankor jobban érezzük az erejét, de a turbólyuk akkor is észrevehető. Az egyes sebességfokozat nagyon rövid, így sokat kell egyensúlyozni a pedálokkal, hogy ne égessük a kuplungot, igazán erőt kettesben fejt ki a motor, onnan kihúzatva tudunk gyorsítani.
Az újnak mondott ülések egészen jók, kényelmesek, mélyek, jól tartanak, de kissé rövid az ülőlapjuk. Az ülésfűtés nem takarékoskodik a melegítéssel, izzik a gatyánk. Kényelmes hátul a Mazda, ám könyökben kicsi, két személynél több nem fér be. A négyajtós kialakítása jót tesz a fejtérnek, ám a kiszállás nehézkes. A hátsó ülések osztottan dönthetők, egy csúnya műanyag idom megakadályozza, hogy teljes terjedelmében hasznosítsuk az üreget. Ha erőszakosan tolunk be nagyobb tárgyakat, pl. deszkákat, akár le is szakíthatjuk ezt a kalaptartószerű burkolatot.
A tesztautó felszereltsége üzleti használatra teszi alkalmassá a Mazdát: Bluetooth, tolatóradar, multifunkciós kormány, tempomat - a csomagtartó kialakítása is inkább a céges utazások sporttáskáit nyeli el, semmint a babakocsit, gyerekbiciklit, rollert, vagy a bútoráruházak termékeit, de például nagybevásárlásra alkalmas a 430 literes mélyedés.
A Mazda 3-as ötcsillagos Euro NCAP minősítést kapott, a karosszéria kialakítása egy merev, hármas H szerkezetet mintáz, és a B oszlopok kiegészítő erősítést is kaptak, amely egy esetleges ütközéskor többletvédelmet nyújt. A blokkolásgátló fékrendszer és a dinamikus menetstabilizátor az alapfelszereltséghez tartozik, akárcsak az első, oldalsó és a függönylégzsákok. A vészfékezés-jelző rendszer a vészvillogók automatikus bekapcsolásával figyelmezteti a kocsinkat követő járművezetőket a hirtelen fékezésre. Az aktív fejtámlák kialakítása csökkenti az esetleges hátsó ütközésnél bekövetkező sérülések kockázatát, az összes biztonsági öv előfeszítős.
Túl sok vezetéstámogató rendszert nem hozott a facelift, konkrétan semmivel sem tud többet az előző változatnál. A térfigyelő rendszer (RVM) a 60 km/h vagy ennél nagyobb sebesség mellett történő sávváltásoknál hasznos. Az ajtókon lévő visszapillantó tükrökbe épített jelzők automatikus felvillanásukkal figyelmeztetik a vezetőt a hátulról közelítő járművekre.
Ha nem is tudunk megbékélni a hibáival, de azt el kell ismerni, hogy nagyon jó vezetni a Mazda 3-ast, úttartása, kormányozhatósága, a futómű hangolása, erős fékei és mindenekfelett precíz váltója kiemelkedik a mezőnyből, hozza a kötelező Mazda normát.
Biró Csongor
Műszaki adatok
Mazda 3 CD115 TX
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
115 lóerő 3600-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
270 Nm 1750-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4580 / 1757 / 1470
Csomagtér
430 liter
Saját tömeg (kg)
1240
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
188
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
11
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
5,3
Országúti
3,9
Vegyes
4,4
Tesztfogyasztás
kb. 6,9
CO2 kibocsátás (g/km)
117
Listaára
5,709 millió forint (400 ezer forint kedvezménnyel)