Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"874bd86d-d0b6-4a6d-8a49-f6ffbbdbdde0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A brit kormány azonnal befagyasztotta az eladásból származó 2,3 milliárd fontot, most bíróságra viszik az ügyet, hogy az összeget humanitárius célokra fordíthassák a háború sújtotta országban.","shortLead":"A brit kormány azonnal befagyasztotta az eladásból származó 2,3 milliárd fontot, most bíróságra viszik az ügyet...","id":"20250603_Abramovics-harom-eve-eladta-a-Chelsea-t-a-vetelar-most-Ukrajnahoz-kerulhet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/874bd86d-d0b6-4a6d-8a49-f6ffbbdbdde0.jpg","index":0,"item":"4a3f4ac6-d0d6-417e-93b3-2e6de73c7aa7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Abramovics-harom-eve-eladta-a-Chelsea-t-a-vetelar-most-Ukrajnahoz-kerulhet","timestamp":"2025. június. 03. 08:55","title":"Abramovics három éve eladta a Chelsea-t, a vételár most Ukrajnához kerülhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ellehetetlenítési törvényről, vagyonának gyarapodásáról és a luxizásról is kérdezte az ország leggazdagabb emberét a portál.","shortLead":"Az ellehetetlenítési törvényről, vagyonának gyarapodásáról és a luxizásról is kérdezte az ország leggazdagabb emberét...","id":"20250601_Meszaros-Lorinc-munchen-444","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"24771204-0e62-402e-a8c7-482a1077137d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Meszaros-Lorinc-munchen-444","timestamp":"2025. június. 01. 10:44","title":"Mészáros Lőrinc a 444-nek: „Maguk propagandisták, úgyhogy húzzanak haza”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"613a30a7-54e8-49fd-99c2-d725fe95ad6e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hasadóanyag szabályozott láncreakcióját nem az ember találta ki. A természet már sokkal korábban megmutatta, maga is képes erre a bravúrra.","shortLead":"A hasadóanyag szabályozott láncreakcióját nem az ember találta ki. A természet már sokkal korábban megmutatta, maga is...","id":"20250603_atomreaktor-termeszetes-korulmenyek-kozott-gabon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/613a30a7-54e8-49fd-99c2-d725fe95ad6e.jpg","index":0,"item":"b99f0606-d893-45a1-a3b0-3e8c2b6277e6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_atomreaktor-termeszetes-korulmenyek-kozott-gabon","timestamp":"2025. június. 03. 08:03","title":"2 000 000 000 éve épített egy atomreaktort a természet – nézze meg, hogy működött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0a2ec3c-9896-4f8a-8299-678b59c43ec2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elmúlt 140 évben csak kétszer esett ennyire kevés eső az országban.","shortLead":"Az elmúlt 140 évben csak kétszer esett ennyire kevés eső az országban.","id":"20250603_Tortenelmi-aszaly-sujtja-Nemetorszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0a2ec3c-9896-4f8a-8299-678b59c43ec2.jpg","index":0,"item":"2be38788-cd9f-4388-8127-66739e6f0873","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Tortenelmi-aszaly-sujtja-Nemetorszagot","timestamp":"2025. június. 03. 08:31","title":"Történelmi aszály sújtja Németországot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"771d8363-e04d-4b6d-80cd-2d109f8467ae","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Oroszország Kínától kapott lézerfegyvert vonultathat fel a fronton, hogy elejét vegye az ukrán dróntámadásnak.","shortLead":"Oroszország Kínától kapott lézerfegyvert vonultathat fel a fronton, hogy elejét vegye az ukrán dróntámadásnak.","id":"20250602_kina-lezerfegyver-dron-legvedelem-oroszorszag-orosz-ukran-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/771d8363-e04d-4b6d-80cd-2d109f8467ae.jpg","index":0,"item":"68fd4883-e362-471f-b384-da7badaa9c7c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_kina-lezerfegyver-dron-legvedelem-oroszorszag-orosz-ukran-haboru","timestamp":"2025. június. 02. 15:33","title":"Kínai lézerfegyverrel lőheti le az ukrán drónokat Moszkva – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és a non-plus-ultra kategóriás méregdrága A90 Final Editiont is rendesen meghajtottuk.","shortLead":"Az életciklusa végén járó Toyota GR Suprából a 3 literes alapmodellt, a kihegyezett Lightweight EVO kivitelt és...","id":"20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a7bd473-cc3d-4edb-86df-362a84108e4a.jpg","index":0,"item":"5d0552bb-fcf0-472e-a7f2-ad44251664f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_versenypalya-toyota-gr-supra-a90-final-edition-lightweight-evo-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 02. 08:01","title":"70 millió forintos elérhetetlen álom: versenypályáztunk a Toyota Supra búcsúzó verzióival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Kossuth, csalásfaktor, durrdefekt, stricitempó, sóvidék.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc.jpg","index":0,"item":"0710c3dd-6e47-46f8-9bae-38d2b81cc9d4","keywords":null,"link":"/360/20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Krusovszky Dénes hete, amit túlharsogott a mi hetünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Budapesten több mint 30 ezer forinttal magasabb a díj, mint az ország többi részén.","shortLead":"Budapesten több mint 30 ezer forinttal magasabb a díj, mint az ország többi részén.","id":"20250602_kotelezo-biztositas-kgfb-index-MNB","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f4292d-0c04-4f4e-85dd-f4d4319ea406.jpg","index":0,"item":"4a1ccd6f-fd8e-40ec-b667-2800d872ad07","keywords":null,"link":"/kkv/20250602_kotelezo-biztositas-kgfb-index-MNB","timestamp":"2025. június. 02. 11:16","title":"Több mint 59 ezer forintra drágult országos átlagban a személygépkocsik kötelező biztosítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szép a Peugeot belseje, a világos kárpit tündököl a panorámatető által szétszórt tavaszi fényben. A vezető és az utas is jól érzi magát a kombi 508-asban, a franciák kitettek magukért, a zászlóshajó minden dicséretet megérdemel.
Active felszereltséggel teszteltük a kombit, ami üzleti jelleget kölcsönzött az autónak. A 7,71 millió forintos alapár tartalmaz 16 hüvelykes könnyűfém kerekeket, Bluetooth-kihangosítást, négy elektromos ablakemelőt, elektromos deréktámaszt, ESP-t, elindulás-segítőt, kanyarfényes ködlámpákat, hátsó kartámaszt pohártartókkal és síalagúttal, kétzónás automatikus klímaberendezést, fény- és esőszenzort, fényre sötétedő visszapillantó tükröt, 1,62 négyzetméteres panoráma üvegtetőt elektromos árnyékolóval, Arkamys hangrendszert USB-csatlakozással, tempomatot és hat légzsákot. A tesztautó felszereltsége gazdagabb volt: a 17-es felnik 80 ezer forintba, a fűthető első ülések 75 ezerbe, az első és hátsó parkoló radar, üdvözlőfénnyel és elektromosan behajtható tükrökkel 150 ezer forintba, a vetített kijelzős navigáció 315 ezerbe kerül.
A vetített kijelző a sebesség mellett a tempomat beállításait és a navigáció utasításait is megjeleníti, nagyon hasznos vezetés közben. Beállító menüjét eldugták a tervezők, több év oroszlánozás után is legalább negyedórába telt, mire megtaláltam a kormánytól balra eső fiókot, amely egy kapcsolószekrényt rejt. Itt lehet a vetítés magasságát, színhőmérsékletét is beállítani.
8,3 millió forintért minden igényt kielégítő vezetői autót kapunk, olyant, ami után megfordulnak az utcán, és olyant, amiben mi magunk is jól érezzük magunkat.
Aki nem szereti a dízelmotort, nagyon fog örülni az 1,6 literes turbós benzinesnek, mert halk, erős, nyomatékos és kifejezetten takarékos. Ez utóbbit nem akartam elhinni, de meggyőzött a tankolás utáni számolgatás: a közel 600 kilométeres tesztelés során 6,9 liter benzint fogyasztott a nagy kombi átlagban 100 kilométerenként, főként elővárosi és országúti üzemben, kevés budapesti dugóval megspékelve.
A rugalmasságát és dinamizmusát nem teszteltem terhelt állapotban, legfeljebb hárman ültünk a kocsiban, így nem tudom, hogy viselkedik teljesen megpakolva emelkedőn. Emlékeimben kutatva aztán beugrik az 5008-as, amelyet 2-3 ezer kilométeren át hajtottam, többek között a toszkán dombok között, és panaszom nem volt a motorra, sőt a fogyasztásra sem.
Váltója minősége soha nem látott magasságokba emelkedett, járása, pontossága és kényelme tekintetében. Korábban ilyent csak a 4007-es Peugeot-ra mondtam, amiben japán váltó dolgozott. Az 508-as hatfokozatú kézi kapcsolású egysége azzal és a prémium modellek váltóival vetekszik.
Benzines autóval ritka az 1000 kilométer fölötti hatótáv, az 1100 kilométer fölötti egyenesen megdöbbentő. A 72 literes tankkal át lehet szelni fél Közép-Európát, 1234 kilométer volt a legnagyobb megtehető távolság, amelyet a fedélzeti számítógép kiírt. Igaz, akkor lábujjhegyen nyomtam a gázpedált, élveztem, ahogy hangtalanul és lendületesen suhan az autó, sietség és stressz nélkül.
Hatodik fokozatban 90 kilométer/órás sebességnél 1850-et, 100-nál 2000-et, 110-nél 2250-et, 120-nál 2500-at, 130-nál 2700-at, 140-nél pedig 3000-et forog a főtengely. Váltásesedékességi jelző villan fel, ha nem megfelelő a sebességi fokozat.
A csomagtartó öblös, végre a hokistáskám gond nélkül fért be, sőt, akár még kettő is elfért volna mellette. Szövet padlója kellemes tapintású és ízléses, azonban könnyen bolyhosodik, pár hónapos használat után csúnyán nézhet ki. A puttonyból dönthetők a hátsó ülések, van akasztó és kisebb tárolókat találunk a két szélén is, három húsvéti sonka pont kitölti.