szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Az már a gázkar első meghúzáskor kiderült, hogy ez a roller nem játékszer!

További képek a galériában. Kattintson a képre!

Az már a gázkar első meghúzáskor kiderült, hogy ez a roller nem játékszer! A 800 Watt teljesítményű villanymotor ugyanis akkorát rántott, hogy éppen csak fenn maradtam a rolleren, de miután az elindulás nehézségein átestem, már 30-35 kilométer/órával száguldottam a Városliget egyik, autók által nem használt útján. Mi az osztrák Leier cég két elektromos rollere közül az izmosabb EFG02-es modellt próbáltuk ki, a kisebbik testvért harmadnyi teljesítményű, 300 wattos motor hajtja.

5-10 perc kellett ahhoz, hogy megszokjuk, egy rolleren állva száguldozunk. Különösen a kormányzás jelentett nehézséget kezdetben. Miután hozzászoktunk hirtelen haragjához, ki mertük próbálni a kormányon lévő turbó gombot is, ami olyan érzés volt, mint amikor autóban előzés előtt visszaváltunk. A „turbóval” azonban érdemes csínján bánni, mert a plusz teljesítmény alaposan leszívja az akkut. A 800 wattos motor egyébként szokatlan erővel húz, és komolyabb emelkedőkön is bírja szusszal, bár az igazsághoz tartozik, hogy hegyekben nem tettük próbára.

Arra voltunk kíváncsiak, hogy az E-Roller hogyan használható városi körülmények között. Hála a vastag kerekeknek, a roller nagyon stabil, az első szimpla és a hátsó dupla teleszkópok pedig egy kátyús vagy macskaköves út egyenetlenségeit is remekül elnyelik. Viszont a kicsi kerekek a magasabb padkákkal nehezen boldogulnak, a felugratást nem ajánljuk, mert abból nagy zakó lehet.

A roller akkumulátora normál hálózatról tölthető, éppen úgy, ahogy egy mobiltelefon. Tesztünk során azt tapasztaltuk, hogy alacsony töltöttségi szintről 3-4 óra alatt sikerült feltölteni az akkut, amit a tápegység ledjének zöld színre váltása jelez.

Az E-Roller egyik szimpatikus tulajdonsága, hogy szerkezetileg rendkívül egyszerű, sallangokat alig találni rajta. Ránézésre lerí, hogy a gyártó nem sajnálta belőle az anyagot, viszont cserében a roller maga 36 kilogrammot nyom, vagyis megemelni sem könnyű, nem hogy cipelni. Az E-Roller elöl és hátul tárcsafékeket kapott, ami meggyőzően állítja meg nagy sebességnél is, a hátsó fékkel pedig látványos farolásokat is könnyű bemutatni.

A másik érdekes kérdés az elektromos roller hatótávolsága. A nálunk lévő típus akkumulátora (36 V/12Ah) a gyári adatok szerint 18 kilométer megtételére képes egy töltéssel, ami a legtöbb esetben bőven elégséges. Ennek ellenére érdemes a töltöttséget mutató kijelzőn tartani a szemünket, ha nem akarunk megszakadni a terhétől. Hiába az összecsukható szerkezet, ennek legfeljebb annyi hasznát vesszük, hogy befér az autó csomagtartójába, buszozást nem vállalnék vele.

Ha valaki úgy érzi, hogy ő már túl kényelmes vagy lusta a rollerezéshez, akkor az E-Roller egy mozdulattal „robogóvá” alakítható: az állólap megfelelő nyílásába bele kell állítani a csőre szerelt nyerget.

Fülöp Norbert

Előnyök
• Gyors városi közlekedés
• Egyszerű kezelhetőség, kis karbantartási igény
• Nem kell hozzá jogosítvány
• Normál hálózatról tölthető

Hátrányok
• Nagy önsúly (36 kg)

Műszaki paraméterek
• Gázkarral szabályozható sebesség
• 35 km/h végsebesség
• Tárcsafékek (első, hátsó)
• Összteleszkóp (elől szimpla, hátul dupla)
• LED lámpa
• Hátsó féklámpa
• Levehető ülés
• Összecsukott mérete 115 / 62 / 60
• Tartozék: akkumulátortöltő
• Kiegészítő: Táska
Ára 138 ezer forint

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!