Megérkezett az UniCredithez a BKV 5 milliárdos hiteltörlesztése
Az UniCredit Bank hétfőn megkapta a BKV-tól az 5 milliárd forintos követelését.
Az UniCredit Bank hétfőn megkapta a BKV-tól az 5 milliárd forintos követelését.
A legfrissebb Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányhatározat, mely szerint a fővárosi közlekedési cég 2004-ben állami garanciával felvett ötmilliárd forintos hiteléért az állam készfizetői kezességet vállalt. Vagyis a BKV helyett kifizeti a hiteltartozást.
A Napi Gazdaság szerint hétfőn az UniCredit Bank felé elindul az az 5 milliárd forint, amelyet a bank a BKV március 14-én lejárt hitele után követel. A tartozás átutalása azért rendkívül fontos, mert a közlekedési cég kölcsönei közül ez a tétel már eleve állami garanciavállalás mellett köttetett.
A BKV ugyanis újra kiírta közbeszerzést a tér felszíni rendezésére, amit másfél év alatt kell elvégezni - írja a napi.hu.
Pótlóbuszok szállítják az utasokat péntektől vasárnapig karbantartási munkák miatt a szentendrei és a cinkotai HÉV egy-egy szakaszán - közölte a BKV szerdán az MTI-vel.
A március 15-i ünnepségek miatt csütörtöktől vasárnapig változások lesznek a tömegközlekedésben, és jelentős forgalomkorlátozásokra is számítani kell a fővárosban - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.
A napi.hu értesülései szerint hétfőn lejár a BKV egy ötmilliárd forintos hitele, és a hozzá rendelt állami garancia csak arra elegendő, hogy a többi hitel lehívása is automatikusan elinduljon. Tarlóséknak hosszú hétvégéjük lesz?
A főpolgármester szerint karnyújtásnyira van a kormány és a főváros tárgyalódelegációja közötti megállapodás a BKV ügyében. Tarlós István két helyettesével, Bagdy Gáborral és György Istvánnal, valamint a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjével, Németh Zoltánnal együtt - kedden egyeztetett a kormány képviselőivel.
Nem kellene ennyire drukkolni, hogy ne oldódjon meg a BKV ügye, és nem kéne dühöngeni, hogy megoldódott – mondta a főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján. Tarlós István szerint a sajtó negatívan tálalja a finanszírozás ügyét.
Furcsa kanyarokat vett a héten a nemzetközi hitelkérelemmel, valamint a Magyarország ellen folyó kötelességszegési eljárásokkal kapcsolatos kormányzati kommunikáció. Míg a diplomáciai szolgálatban serénykedők alig győzték bizonygatni az ország elkötelezettségét a hiteltárgyalások előfeltételeként kezelt ügyek rendezésében, Orbán nem mulasztotta el, hogy megint sértegesse az uniós döntéshozatalt. Közben járatokat szüntetnek meg a MÁV-nál, a BKV pedig levegővételhez jutott. A hvg.hu heti összefoglalója.
Még mindig vannak olyan települések, amelyekkel a főváros nem rendezte az agglomerációba közlekedő BKV-járatok fenntartásával kapcsolatos vitákat - közölte az InfoRádió. A Budapesti Közlekedési Központ szerint Solymárnak és Budakeszinek is kellene fizetnie, a települések azonban vitatják ezt.
Évi nettó százmillió forintért bérelt belvárosi székházba költözik a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – tudta meg a Blikk, ezt pedig a BKK sajtóirodája is megerősítette, ám a szervezet szerint ez jelentős megtakarítást jelent.
A kormány szerdai döntése április végéig megmenti ugyan a BKV-t a csődtől, a hosszú távú megoldás ugyanakkor még várat magára. A fővárosnak meg kell alkotnia, a kormánynak pedig el kell fogadnia a közlekedési koncepciót, illetve tartani kell azt a megállapodást, hogy minden állami forint mellé ugyanannyit letesz az önkormányzat is.
Az LMP fővárosi szervezete szerint önmagában még semmi nem oldódott meg azzal, hogy az állam garanciát vállalt a BKV lejáró hiteleire.
Személyautó ütközött villamosnak a IX. kerületben, a Vámház körútnál szerda este, a balesetben nem sérült meg senki; a 47-es és 49-es villamos vonalán egy szakaszon jelenleg pótlóbuszok szállítják az utasokat - közölte a BKV fődiszpécsere az MTI-vel.
A hvg.hu úgy értesült, hogy a kormány mai ülésén a BKV megsegítéséről döntött. Részletek egyelőre nem ismertek. A fővárost szorítja az idő, mivel 19-én lejár az első olyan hitelcsomag, amelyet már nem tudnak kifizetni.
Bár jogtechnikailag nincs akadálya egy új adónem bevezetésének, a fővárost láthatóan csak az hajtja a közműadó ötletével kapcsolatban, hogy valahogyan pénzt szerezzen a BKV finanszírozására. Szakmai megalapozottságot, letisztult koncepciót nemigen lehet felfedezni mögötte.
Március 7-től közös megegyezéssel távozik a BKV humánpolitikai igazgatója, Juracsik Zoltán.
Adót vetne ki a cégekre a tulajdonukban lévő területek alatt futó gáz-, áram-, távhő- és egyéb vezetékek után a BKV finanszírozási gondjainak megoldására készült koncepció, amelyet a Századvég Gazdaságkutató állított össze a főváros és Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szakértőivel - értesült az Origo.
Nem lesz elegendő a február végén belengetett újabb megszorítás, hogy az uniós küszöb alá csökkenjen a jövő évi költségvetési hiány - értesült a hvg.hu egy a döntés-előkészítésre rálátó kormányzati forrástól. Mivel újabb intézkedések váltak szükségessé, a kormány az eredetileg kitűzött határidőket sem lesz képes tartani.