Pótlóbuszok járnak a csepeli HÉV vonalán
Áramkimaradás miatt nem jár a csepeli HÉV, helyette buszok szállítják az utasokat - közölte a BKV.
Áramkimaradás miatt nem jár a csepeli HÉV, helyette buszok szállítják az utasokat - közölte a BKV.
A kormány hathatós támogatását kéri a főváros annak érdekében, hogy a BKV jövő nyár után is működőképes maradjon. Kormányzati jóváhagyás nélkül a főváros nem tud csaknem száz-száz új trolit és villamost venni, pedig a gördülőállomány cseréjét a főpolgármester parancsolóan szükségesnek nevezte.
A budapesti közösségi közlekedés kedvezményes bérletei fogyasztói árkiegészítésének emelését javasolja 30 fideszes, illetve KDNP-s képviselő. Erről hétfőn nyújtottak be módosító indítványt a parlamentnek a vidéki városok kormánypárti polgármestereinek korábbi javaslatához.
A keddi üzemkezdettől a kőbánya-kispesti végállomásról indulnak a BKV-buszok, miután a kivitelező minden feltételt biztosított a biztonságos üzembe helyezéshez.
Módosító javaslatot nyújtanak be budapesti fideszes politikusok annak érdekében, hogy a megyei jogú városoknál javasolt mértékkel, vagyis 47 százalékkal emeljék meg Budapesten is a kedvezményes árú helyi utazási bérletek után igénybe vehető fogyasztói árkiegészítést, mivel a vidéki polgármesterek által benyújtott törvényjavaslatot hátrányosnak tartják Budapestre nézve.
Külső céget bíz meg a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BKV járművein lévő reklámfelületek értékesítésével - döntött szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés. Az ellenzék aggályosnak tartja a döntést.
Cseh gyártású elektromos autóbuszt tesztel a BKV október 4-ig a 26-os autóbuszjárat vonalán. Az utasok ingyen próbálhatják ki a járművet.
Nem jár a mozgólépcső a Kőbánya-Kispest metró- és vasútállomáson, mert a BKV és a MÁV nem tud megegyezni arról, hogy kinek a feladata lenne az üzemeltetése.
A költségvetési és világgazdasági folyamatok miatt nem kizárt, hogy a MÁV és a BKV konszolidációja nem, vagy csak részben valósul meg az idén - közölte tegnap online sajtótájékoztatóján Banai Péter Benő, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára.
A mesés keleti gazdagság egyik alapszabálya, hogy a buszmegállók legyenek légkondicionáltak és bőrüléssel bevontak.
Új eljárásra utasította a Legfelsőbb Bíróság (LB) hétfőn a 4-es metró beruházásával összefüggő ügyben a másodfokú bíróságot azzal, hogy érdemben kell vizsgálnia a BKV kartellező cégekkel szembeni kártérítési igényét.
A Legfelsőbb Bíróság hétfőn várhatóan határozat hirdet a BKV Zrt. által a Strabag Zrt., illetve jogutódjai ellen indított kártérítési perben. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hét éve megállapította, hogy a 4-es metró építéséhez kapcsolódó beruházásnál több pályázó - köztük a Strabag - a közbeszerzési eljárásban "összehangolt magatartást" tanúsított az árak kialakításánál. A BKV szerint emiatt kár érte a vállalatot.
Jelentős forgalomkorlátozásokra számíthatnak a hétvégén a Budapesten közlekedők, miután több útvonalat is lezárnak rendezvények miatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ pénteken.
Vádemelést javasol a rendőrség Rényi-Vámos Krisztina, a Budapest Airport és Sziebert György, a BKV volt jogi igazgatója ellen. Az iratokat csütörtökön küldték meg a Fővárosi Főügyészségnek.
Idén is előfordulhat, hogy a diákigazolványok kiállítása egyes esetekben késik. Az oktatási szaktárca kezdeményezésével összhangban a diákok számára a BKV továbbra is biztosítja az őket megillető kedvezményeket.
Jövő hétfőn várható ítélet a Legfelsőbb Bíróságon abban a perben, amelyet a BKV indított a Strabag és cégtársai ellen - mondta Szűcs Péter, a testület szóvivője az InfoRádiónak.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elvégezte a Budapesti Közlekedési Zrt. gazdálkodásának idei ellenőrzését, és a feltárt tények alapján hűtlen kezelés gyanúja merült fel a cégnél - közölte az ÁSZ.
Még ebben a hónapban ki kell írni a BKV buszos alvállalkozóit kiválasztó közbeszerzési tendert, amiről a Kocsis István vezérigazgató távozása előtt tartott közgyűlésen határoztak - olvasható a Népszabadság hétfői számában.
Kocsis István, a BKV napokban távozó vezérigazgatója különös szerződéshosszabbításokat jegyzett a közlekedési vállalat reklámhelyeit tizenkét éve használó céggel. A háttérben a budapesti reklámpiac összefonódásai és egy igazi „nagykoalíciós” vállalat képe sejlik fel.
A megrendelői és az üzemeltetői funkció szétválasztása lehet a budapesti tömegközlekedés jövője, mindenekelőtt azonban azt kell eldönteni, hogy az állam vagy a főváros tartsa fenn a tetemes adóssággal küzdő BKV-t.