Tengerbe zuhant egy malajziai utasszállító gép
A fedélzetén 227 utassal és 12 tagú személyzettel tartott Kuala Lumpurból Pekingbe a Boeing.
A fedélzetén 227 utassal és 12 tagú személyzettel tartott Kuala Lumpurból Pekingbe a Boeing.
Megfojtja saját beszállítóit a világ két legnagyobb repülőgépgyártója, az Airbus és a Boeing, mivel az újabb rendeléseket a darabárak csökkentéséhez, gyorsabb termeléshez kötik – írja piaci elemzésében a Reuters hírügynökség.
Hat százalékkal, rekord magasságra nőtt a Boeing árbevétele 2013-ban, a seattle-i repülőgépgyár 86,6 milliárd dolláros árbevételt ért el, üzemi eredménye pedig 7,8 milliárd dollár volt - közölte a gyártó szerdán.
2013-ban is fokozódott a harc az európai Airbus, valamint amerikai vetélytársa, a Boeing között a megrendelésekért, és a szakértők becslése alapján az Airbushoz beérkezett rendelések felülmúlhatják a Boeing adatait a számok tekintetében.
A Boeing repülőgépgyártó csaknem 33 millió dollár, vagyis átszámítva 7,3 milliárd forint kártalanítást fizet a LOT lengyel állami légitársaságnak a 787 Dreamliner utasszállító hibái miatt – jelentette csütörtökön a lengyel sajtó.
Az amerikai Boeing repülőgépgyár vasárnap bemutatta 777-es típusú, hosszú járatú utasszállító repülőgépének új változatát, a 777X-et - a dubaji légikiállításon és vásáron, és mindjárt megrendelést kapott 259 ilyen gépre négy arab légitársaságtól.
A Boeing 777 szárnyait nem emberek, hanem robotok festik a cég everetti gyárában. Az ok egyszerű: míg egy emberekből álló csapatnak 4,5 órába telt a művelet, a robotok 24 perc alatt végeznek vele.
Ezernél is több Boeing gépet vizsgálhatnak át, miután biztosra vehető, hogy a két hete Londonban kigyulladt Dreamlinerben a vészhelyzeti jeladó okozott tüzet. A szerkezet a cég több modelljében is megtalálható.
Átmenetileg lezárták pénteken kora este a londoni Heathrow repülőtér mindkét kifutópályáját, miután tűz ütött ki egy parkoló etióp utasszállítón. A gép a Boeing egyik Dreamlinere volt, amelyet korábban több országban is ki kellett vonni egy időre a forgalomból műszaki problémák miatt. A kifutópályákat később ismét megnyitották, így újraindulhatott a forgalom.
Az amerikai Boeing repülőgépgyár becslése szerint a következő két évtizedben a világ légitársaságainak 35 280 új gépre lesz igényük, ez közel 4 százalékkal több, mint a konszern korábbi becslése.