A nyomozók szerint a kevésbé sérült hajtóművet állították le Dél-Korea történetének legsúlyosabb légi katasztrófájakor
A 181 utast szállító repülőgép még tavaly decemberben gyulladt ki landoláskor.
A 181 utast szállító repülőgép még tavaly decemberben gyulladt ki landoláskor.
Hiába a hibák, a Boeing és a NASA közösen dolgozik a Starliner űrhajó javításán – és azon, hogy 2026-ban újra elindulhasson a Nemzetközi Űrállomás felé. De nem úgy, mint legutóbb.
Az indiai hatóságok korábban kihagyták a jelentésükből azt, hogy a kapitány állíthatta le a hajtóműveit annak a repülőnek, amelyen 242 ember utazott London irányába, de nem sokkal a felszállás után egy kollégiumba zuhant.
Az Air India 171-es járatának júniusi katasztrófáját követően most elővigyázatossági intézkedésként több légitársaság vizsgálja a Boeing különböző típusain a hajtóművek üzemanyag-ellátásáért felelős kapcsolókat.
Megállapították, hogy a gyártó nem biztosított „megfelelő képzést, útmutatást és felügyeletet” a munkásoknak a gyártás során.
Először szólalt meg a légitársaság vezetője a repülőgép-katasztrófa óta.
A Boeing minőségbiztosítási vezetője azt mondta, a vállalat „nem megfelelő minőségű” alkatrészekkel építi a repülőgépeket, belső folyamatai életeket veszélyeztetnek. A tavaly holtan talált férfi az Air India múlt heti tragédiájában érintett típusra fel sem szállt volna.
Minden jel szerint még a becsapódás előtti pillanatban leszakadhatott az Air India csütörtökön lezuhant Boeing 787-8 Dreamlinerének vészkijárati ajtaja. Ez menthette meg a baleset egyetlen túlélőjét.
Szakértők szerint pilótahiba vagy műszaki ok áll az Air India légitársaság Boeing 787-es gépének csütörtöki katasztrófája mögött, amelyben egy utas kivételével a repülőn tartózkodó 242 személy mindegyike életét vesztette. Miközben az biztosnak tűnik, hogy az időjárásnak nem volt köze a balesethez, a gyártó számára sorsdöntő lehet, mit állapítanak meg a katasztrófát kivizsgáló illetékesek. Az egyetlen túlélő a vészkijáraton ugrott ki.
Az első Boeing 787-8 Dreamliner 2011-ben szállított utasokat, azóta pedig több milliárd kilométert tettek már meg a gépek. Eddig egyetlen ilyen típus sem zuhant le, műszaki problémák és balesetek azonban már adódtak.
Magyar áldozatok nincsenek.
A lezuhant repülőt gyártó cég már vizsgálja, mi okozhatta a balesetet.
Számos megamegállapodást kötött Donald Trump az arab monarchiákat érintő útján, de nem jutott előbbre két fontos kérdésben, a gázai háború és az iráni atomprogram ügyében. Viszont komoly etikai aggályokat vet fel, hogy az amerikai elnök családi vállalkozása a meglátogatott országok kormányaihoz köthető cégekkel zsíros üzleteket üt nyélbe.
Egyelőre nem az amerikai elnök személyesen, hanem az Egyesült Államok légiereje kapja a 400 milliárd értékű járművet.
Az amerikai elnök szerint nemhogy az égvilágon semmi gond nem lenne azzal, ha elfogadná a katari királyi család repülőgépét ajándékba, de egyenesen hülye lenne, ha visszautasítaná az ajánlatot. Trumppal viszont most még a saját közössége sem ért egyet egyhangúan, ráadásul az elnöki különgéppé álmodott magánrepülő egy szakértő szerint valójában kémelhárítási rémálom. És nem a fedélzeti “kemencekecske,” miatt, bármi is legyen az.
A cég történetében először a Boeing nyerte az amerikai légierő újgenerációs vadászgépprogramját, miután az előző adminisztráció a drágasága miatt már majdnem elkaszálta az egészet. Mit lehet tudni a hatodik generációs gépeket fejlesztő, hányattatott sorsú amerikai programról és miért alakult így a sorsa? A futurisztikus gép még sokáig Trump emlékét fogja őrizni, de a pilóta nélküli robotrepülők már a küszöbön vannak.
A kínai légitársaságok a vámháború miatt álltak el a megrendeléseiktől.
Valószínűleg a vámháborúban bevezetett sarcok miatt meghiusult, vagy legalábbis jegelt beszerzésekről van szó. A vámháborús bizonytalanság miatt sok kínai légitársaság húzza az időt a beszerzéseivel, 125 százalékos vámtarifával aligha fognak az USA-ból vásárolni.
A gépen már rajta voltak a Xiamen Airlines légitársaság színei, vasárnap reggel mégis a cég amerikai gyártóközpontjában landolt.
A hírre az amerikai vállalat részvényeinek értéke közel 5 százalékot esett.