Jelentős változások az Ipsosnál
November 1-jétől Szilágyi Ákos veszi át a Gemius Ipsos Audience (gIA) online közönségmérés projektmenedzseri feladatkörét Kovács Mártontól, aki elhagyja az Ipsost.
November 1-jétől Szilágyi Ákos veszi át a Gemius Ipsos Audience (gIA) online közönségmérés projektmenedzseri feladatkörét Kovács Mártontól, aki elhagyja az Ipsost.
Erősödött a Fidesz és az MSZP is: a kormánypárt idei legjobb eredményét érte el, az MSZP a választások óta a legmagasabb támogatottságát élvezi - állapította meg legfrissebb közvélemény-kutatásából származó eredményei alapján az Ipsos. A Jobbik ősszel "lefelé mozdult", az LMP kissé javított, a Demokratikus Koalíció (DK) tábora változatlan.
Az emberek döntő többségének fontosabb a baráti kör, mint a szakmai előmenetel. Ha választhatnak, a válaszadók 61 százaléka inkább a privát kapcsolatainak ápolása, semmint a munkahelyi ranglétrán felfelé lépdelés mellett dönt - az Ipsos nemzetközi adatai alapján.
A válaszadók 53%-a inkább külföldre utazik költséghatékonyan, semmint hogy hazájában költene súlyos pénzeket luxus pihenésre. Honfitársaink esetében ez a szám: 51% itthoni luxus kontra 49% külföldi takarékos - derül ki az Ipsos kutatásából.
Az induló politikai évad leginkább a Fidesznek, másodsorban az MSZP-nek hozott sikert, az előbbinek 17-ről 19 százalékra emelkedett a támogatottsága, utóbbinak 14-ről 15 százalékra bővült a tábora a választókorú népesség körében; a feliratkozástól való távolmaradás miatt minden politikai erőtől hasonló mértékben szakadnak le szavazók, minden negyedik potenciális voksoló "lemorzsolódhat" – állapította meg legfrissebb kutatásának eredményeként az Ipsos.
Aki ébren van, nagy valószínűséggel online is van. A technológia a nap felében társunk, a 24 órából közel 10-et a kéz a kézben töltünk vele.
A nyári hónapokban folyamatosan nőtt a pártoktól távolságot tartók száma, arányuk már 54 százalék az ország felnőtt lakosságán belül - derül ki az Ipsos közvélemény-kutatásából. A biztos pártválasztók körében a Fidesz hat százalékkal, az összes választó körében 3 százalékkal vezet az MSZP előtt.
Magyarország lakosságának 2 százaléka nevezte jónak a gazdaság állapotát 2009-ben. A csúcsérték 13 százalék volt 2010 októberében, azóta pedig jellemzően 5 százalék körül szóródnak az adatok, most éppen a magyarok 3 százaléknak van kedvező értékelése - derül ki az Ipsos közvéleménykutatás-sorozatának eredményeiből, amelyet 24 országban, 20 ezer fő megkérdezésével készítettek.
A választóknak csupán a 34 százaléka menne el szavazni az Ipsos legfrissebb közvélemény-kutatása szerint. A két legnagyobb párt, a Fidesz és az MSZP támogatottsága is 1-1 százalékkal csökkent az előző hónaphoz képest.
Bár június elején a Fidesz is növelte valamelyest (16-ról 17 százalékra) a támogatottságát, az elmúlt hetek nyertese az MSZP: a május eleji 12-ről 15 százalékra bővült a szavazótábora. Eddigi csúcsára ért az LMP is, amely a választásra jogosultak 6 százalékának támogatását élvezi és aktivizálódtak némileg a választópolgárok is - állapította meg az Ipsos a június legelején, az ország felnőtt lakossága körében végzett közvélemény-kutatásában.
Szavazótáboruknak felét elvesztették az elmúlt két évben, de még mindig magabiztosan megnyernének egy most rendezett választást a kormánypártok. Orbán Viktor soha nem volt olyan népszerűtlen, mint az elmúlt hónapban - írja az Origo.
A világ munkavállalóinak negyede rendszeres kapcsolatban áll más országok dolgozóival, míg a magyaroknak csupán 14 százaléka kapcsolódik be a nemzetközi vérkeringésbe - derítette ki felmérésében az Ipsos.
A mobiltelefon manapság annyira beleivódott életünkbe, hogy némelyek hamarabb lemondanának a testi örömökről, mint mobiljukról - derül ki az Ipsos legfrissebb, 24 ország közreműködésével készült nemzetközi Global @dvisor kutatásából.
A világ lakosságának 14 százaléka azt feltételezi, hogy még élete során eljön a világvége, 10 százalékuk pedig hisz a maják naptárában, amely szerint 2012 vége elhozza az apokalipszist - ez derül ki a Reuters megbízásából készített, az Ipsos által kivitelezett felmérésből.
Az Ipsos legfrissebb közvélemény-kutatása alapján az elmúlt hetekben a Fidesz és az MSZP 2-2 százalékpontos veszteséget könyvelhetett el februári, valamint márciusi szavazatgyűjtése után, míg a Jobbik 3 százalékpontot javított helyzetén, amivel egyetlen hónap alatt sikerült behoznia az utóbbi negyedév veszteségeit.
Magyarországon kevésbé elterjedt az internetes vásárlás mint Nyugat-Európa több országában: a magyar internetezők 26 százaléka vásárol online, munkát ugyanakkor a netezők többsége a világhálón keres.
Miközben a Fidesz, az MSZP és az LMP támogatottsága lassan, de folyamatosan növekszik, addig a Jobbik támogatottsága csökken, a Demokratikus Koalícióé (DK) pedig stagnál, és csökkent a pártpreferenciával nem rendelkezők aránya is - mutatják az Ipsos március közepén végzett közvélemény-kutatásából származó eredmények.
Az Ipsos szerint két olyan változás történt a pártok támogatottságában, amelyek lefékezték, illetve némileg vissza is fordították a korábbi hónapok tendenciáit. A változásokból a Fidesz-KDNP és az MSZP profitált.
A magyar munkavállalók mobilitási kedve az átlagosnál valamivel alacsonyabb, csak 15 százalékuk mutat nagy érdeklődést egy 2-3 éves külföldi munkalehetőség iránt.
A magyar fiatalok mindössze három százaléka vállalt már külföldön munkát, de több mint egyharmaduk dolgozna szívesen az országhatáron kívül a magasabb jövedelem és életszínvonal reményében - olvasható az Ipsos Zrt. országos felmérésében.