Ipsos: nagyot csökkent a Fidesz népszerűsége
Az Ipsos közvélemény-kutatása szerint hatalmasra, az év eleji 43 százalékról 53 százalékra duzzadt azok tábora, akik egyetlen pártot sem választanának.
Az Ipsos közvélemény-kutatása szerint hatalmasra, az év eleji 43 százalékról 53 százalékra duzzadt azok tábora, akik egyetlen pártot sem választanának.
Borúlátóbbak lettek a magyar vállalkozások az elmúlt évekhez képest a Policy Agenda és az Ipsos kis- és középvállalkozások (kkv) indexe szerint, amely az idén márciusban 50,2 százalék lett; utoljára 2008 negyedik negyedévében volt ilyen alacsony.
Az Ipsos első alkalommal készítette el az F&F (Fókuszban a fiatal felnőttek) című kutatását. A 15-25 évesek körében végzett országos felmérés során több mint félezer fiatalt kérdeztek meg. Az idei első negyedévben lezajlott személyes felmérés három témakörre terjedt ki: a zenelejátszókra, a ruhamárkákra, valamint a szabadidő-eltöltés különböző módjaira.
A közvéleménykutatások szerint csökkent a Fidesz népszerűsége. A párt támogatottsága még így is masszív és sosem látott mértékű, de kérdés, hogy szokásos tendenciáról vagy az eddigi döntések okozta elégedetlenségről van-e szó.
A kormánypárt az év elején három, most négy százalékpontot veszített, a lakosság egészén belül 27 százaléknyian, nagyjából 2,2 millióan támogatják őket.
A feltörekvő országok lakói sokkal bizakodóbbak a gazdasági kibontakozást illetően, mint a fejlettebb államok polgárai - derül ki az Ipsos közvélemény-kutató intézet felméréséből, amit a január 26-30. között Davosban tartandó világgazdasági fórumra készített.
A magyarok háromnegyede panaszkodott pénzügyeinek, anyagi helyzetének alakulására, s többségben vannak a magánéletüket negatívan értékelők is - derül ki többek között az Ipsos közvélemény-kutatásából.
Átfogó online lakossági kutatásban vizsgálta meg az Ipsos a magyar internetezők mobiltelefonhoz való viszonyát. A felmérésben megállapították, hogy a nyomógombos készülékek tulajdonosai inkább érzik elektronikus póráznak a mobiljukat, míg az okostelefonnal rendelkezők sokkal inkább gondolják úgy, hogy az intenzívebb használat szabadságot ad nekik.
A magyarok több mint 90 százaléka szerint rossz vagy nagyon rossz a jelenlegi gazdasági helyzet, és mindössze 8 százalék gondolja azt jónak vagy nagyon jónak, miközben a nemzetközi átlagban az emberek 39 százaléka tartja jónak a gazdasági helyzetet - derül ki az Ipsos csoport legfrissebb felméréséből, amelynek eredményeit szerdán tette közzé.
A cégvezetők mintegy 60 százaléka a törvényhozástól, a szabályozói környezet átalakulásától vár segítséget a válság miatt szükséges átalakuláshoz - áll az Ipsos Zrt. felmérésében.
Novemberben a szocialisták elemelkedtek a mélypontról, most december elején valamelyest tovább javult a helyzetük az Ipsos felmérése szerint; jelenleg a választókorú népesség 14 százaléka támogatja őket - közölte csütörtöki számában a Népszabadság.
A kis- és középvállalkozások (kkv) vezetőinek 62 százaléka úgy látja, nem változik cége likviditási helyzete a következő hat hónapban, 20 százalékuk romlást, míg 18 százalékuk javulást tart valószínűnek.
"Az emberek önértékelése alapján mások iránt bizalmat érző és segítőkész társadalom vagyunk: az előbbit kétharmadnyian, utóbbit nyolctizednyien tartják igaznak magukra" - tárja fel közleményében az Ipsos.
Az Ipsos „Global Advisor” kutatása keretében 24 ország polgárai értékelték hazájuk gazdaságát. A magyarok többsége semmi jóra nem számít. Pocséknak látják az ország gazdasági helyzetét, pocséknak a környezetükét és a jövőbe vetett hitük is igen ingatag.
Az elmúlt egy hónapban a pártok támogatottsága alig változott, de a szimpatizánsok aktivitási szintje nagyon eltérő - derül ki az Ipsos kutatásából, melyet a Népszavadság ismertet.
A svédek bíznak leginkább a minőségi és megfizethető betegellátásban, a magyarok az utolsó előttiek a bizalmi rangsorban.
Tavaly már a magyarok is egyre tudatosabban vásároltak hazai gyártású élelmiszert a korábbi évekhez képest − derült ki az Ipsos tavaly decemberében készített felméréséből.
A magyar lakosság 52 százaléka vásárláskor előnyben részesíti a hazai termékeket – közölte felmérése alapján az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.
A munkavállalók felénél a vállalathoz vagy az intézményhez való lojalitást felülírná, ha máshonnan 20 százalékkal jobb anyagi ajánlatot kapnának - ez az egyik megállapítása annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett október végén.