Ukrán dróntámadás érte Oroszország negyedik legnagyobb olajfinomítóját
A Lukoil finomítója az orosz hadseregnek is gyárt üzemanyagot Nyizsnyij Novgorod közelében.
A Lukoil finomítója az orosz hadseregnek is gyárt üzemanyagot Nyizsnyij Novgorod közelében.
A Mol-vezér főzős hasonlattal szemléltette, miért nem engedhetjük még el az orosz csővezetéket, és szerinte ha most leállna a kőolajszállítás, azzal az egész régió letérdelne.
A külgazdasági és külügyminiszter ismét eloszlatta a szeptemberi üzemanyaghiánnyal kapcsolatos félelmeket.
A második negyedévben veszteséges volt a kötelező palackvisszaváltás elindítása. A Mol összességében amúgy remek első félévet zárt, az adózás előtti eredmény közel 20 százalékkal haladta meg a 2023 első félévit. Hernádi Zsolt arra panaszkodott, hogy az orosz olajról való leválást nehezítik a magyar kormány különadói.
A magyar kormány olajszállításokról szóló panaszai értő fülekre találtak, kár, hogy nem Kijevben vagy Brüsszelben, hanem Moszkvában. Viszont Szijjártó Péter szavaira a hírbe hozott szereplők olyan válaszokat adtak, ami segít tisztán látni, lesz-e elég benzin Magyarországon és Szlovákiában. És hogyan kerülhet veszélybe az ellátás.
A külgazdasági és külügyminiszternek Esztergomban volt jelenése az MCC Feszten, a bő egy órás eseményen sok újat nem mondott: a lengyelek képmutatóak, az Európai Parlament nagyképű, Trump a feltétele a jó amerikai kapcsolatoknak, az uniós külügyminiszterek pedig sajnálhatják, hogy nem látják majd a Puskás Arénát.
A Mol vezér szerint egy újabb árstop hatására hamarabb lenne üzemanyaghiány, mint az ukrán lépésektől.
Telefonon beszélt egymással a Lukoil-ügyről Valdis Dombrovskis, az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke és Szijjártó Péter külügyminiszter – értesült az EUrologus a Bizottság szóvivőjétől.
Európai Bizottság korábban úgy látta, hogy a Lukoil-szállítások ügyében nem tűnik indokoltnak a sürgős konzultáció, mivel jelenleg nincs veszélyben az ellátás biztonsága.
Az M1 szerint ez a lehetőség is felmerült a magyar–szlovák egyeztetésen, és szakértők szerint meg is valósítható.
A Bizottság szerint jelenleg nem fenyeget olajhiány sem Magyarországon, sem Szlovákiában, adja hírül a Bloomberg.
Orbán Viktor azt reméli, hogy kibekkelheti a háborút, és utána ismét normálisan kereskedhet Moszkvával. Ám éppen a tranzitszállítások bizonytalan jövője mutatja, mennyire veszélyes ez a stratégia, írja a lap.
Ukrajna feltétele, hogy Szlovákia aktiválja az uniós társulási szerződés vonatkozó mechanizmusát.
Kell-e aggódnunk a Lukoil kiesése miatt? Figyelmeztető lövés vagy egy hosszú konfliktus kezdete az olajcsap elzárása? Kötelessége-e segíteni az EU-nak a helyzet megoldásában? Mit üzent Orbán Tusványoson Kijevnek és a világnak? Közéleti podcastunkban összefoglaltuk az elmúlt hét legfontosabb magyar külpolitikai kérdéseit.
Ukrajna szankciókat vezetett be, amelyek miatt az orosz Lukoil nem tud Magyarországra olajat szállítani a Barátság vezetéken. De legalább a Paksi Atomerőmű túlfűthetné a Dunát energiaminiszteri engedéllyel. A költségvetési hiány hatalmas, a kormány még egy kínai hitellel is megtoldotta. A NER nagykutyái épp annyi pénzt tartanak magántőkealapokban, mint amennyivel meg kellett emelni a hiánycélt. Összeolvad a MÁV és a Volán, közben a sofőrök megsülnek. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Miután az orosz Lukoil nem szállíthat Ukrajnán keresztül, most akkor vesz a Mol mástól plusz olajat vagy sem? Elkezdte-e már megdézsmálni a tartalékokat? Ezekre a kérdésekre nincs megnyugtató válasz. Apokalipszistől azonban aligha kell tartani, lesz olaj és lesz üzemanyag akkor is, ha a legrosszabb forgatókönyv áll elő.
Az energetikai miniszter fontos részleteket árult el a Lukoil-drámáról.
Az Európai Bizottság nem siet, hogy nekilásson a Budapest és Pozsony, illetve Kijev közti vitarendezésnek a Lukoil olajtranzitjának leállítása ügyében. Egy tanácskozáson 11 tagállam támogatta a bizottság döntését, Magyarország és Szlovákia mellett senki sem állt ki.
Brüsszel nem látja jelét annak, hogy az ukrán szankciók veszélybe sodornák az európai energiabiztonságot – közölte a bizottság szóvivője.
Európa képes túlélni az orosz olaj nélkül, és ez alól Magyarország, Szlovákia és Csehország sem kivétel, azzal együtt is, hogy ezek az országok megpróbáltak lobbizni, hogy kapjanak felmentést az orosz olajimportra vonatkozó EU-s korlátozás alól, írja Martin Vladimirov, a Center for the Study of Democracy nevű közpolitikai intézet energia- és klímakérdésekre szakosodott programjának igazgatója.