Sorra hagyják el Macron kormányát a miniszterek
Macron pártjának eddigi szövetségese, a Demokrata Mozgalom politikusai sorra lépnek ki a kormányból.
Macron pártjának eddigi szövetségese, a Demokrata Mozgalom politikusai sorra lépnek ki a kormányból.
Reagált a UPC Direct annak a kolontári férfinak az ügyében, akitől több tízezer forintot követeltek, mert nem adott vissza a szolgáltatónak egy eszközt. Azért nem adhatta vissza, mert az megsemmisült a 2010-es iszapömléskor.
Hat és fél évvel a kolontári iszapkatasztrófa után az egyik műsorszolgáltató 65 ezer forintot követel egyik előfizetőjétől, mert nem adta vissza a nála levő modemet – tudósított az ATV Híradó.
Az eddigieknél gyorsabb és erősebb wifis modemmel/routerrel erősítette portfólióját a UPC. Az új eszköz a szolgáltató által eddig használt routerekhez képest sokkal nagyobb távolságra tudja továbbítani az erős jelet.
A Csontváry Kosztka Tivadar világhírének megalapozását célzó budavári monstre kiállítás ismét felhívta a figyelmet a debreceni Modemből egyszer csak mindenféle elfogadható ok nélkül eltűnt festményekre. Meg persze azokra a Csontvárykra is, amelyekről feltételezik, hogy ott lógnak egy-egy felvidéki ház falán, csak senki sem tudja róluk, hogy kinek a művei.
Százharmincnégymillió forint kártérítést fizet a debreceni önkormányzat a MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központból eltűnt két nagyértékű festmény tulajdonosának, miközben azonnali hatállyal megszüntették a képtár igazgatójának munkaviszonyát. Erről pénteken egyhangúlag döntött a város közgyűlése.
Egy évvel az után, hogy eltűnt a debreceni MODEM-ből két értékes festmény, bűncselekmény hiányában megszüntették a nyomozást. Most mégis újrakezdik – értesült a Népszava.
A rendőrség szerint nem történt bűncselekmény, ezért megszüntették a nyomozást a két nagy értékű kép ügyében, amelyek egy éve tűntek el a debreceni Modemből – állítja a műtárgyak tulajdonosa.
Tavaly júliusban a debreceni közgyűlés úgy döntött, megszüntetik a MODEM önállóságát, és a kortárs művészeti kiállítóhely a Déri Múzeum tagintézményévé válik. Idén februárban a MODEM elbúcsúzott a közönségétől, az intézményt működtető nonprofit kft. azonban megmaradt. Kukla Krisztián, az eddigi igazgató, néhány munkatársával egy jóval kisebb projektgalériában folytatja a munkát. Egy biztos: a MODEM-nek, ahogy 2006 óta ismertük, vége. Az átadás-átvétel utáni napon beszélgettünk Kukla Krisztiánnal.
A festő kételye – Birkás Ákos Debrecenben / Szökés az Alcatrazba – Ai Weiwei és a börtöntematika / Az üzletnek is jót tesz – mecenatúra Portugáliában / Új szelek a divatban – kiállítás Rotterdamban / Friss, pikáns és nyereséges – a Frieze vásár Londonban / Ötmillió kép – holland műpiac a XVII. században / Lufi, vagy tartós trend? – csúcsok a nemzetközi aukciókon / Pipacsmező a Tower körül – az emlékezés művészete
A UPC arról értesítette ügyfeleit, hogy szeptember 1-jén wifi szórására alkalmas modemet küldenek nekik postán – írja az Index.hu.
A debrceni MODEM igazgatója több érvet felhozott az ellen, hogy a modern művészeti múzeumot a Déri Múzeumba integrálják. Kósa Lajos polgármester szerint a MODEM-ből eltűnt két értékes kép, tehát az igazgató aligha állíthatja, hogy minden rendben van.
A Kósa Lajos vezette debreceni önkormányzat áldását adta arra, hogy a debreceni MODEM az üzemeltető cég megszüntetésével összeolvadjon a városi fenntartású Déri Múzeummal.
Még mindig nem tudják, hol lehet az a két értékes kép, amelyek a debreceni Modemből tűntek el, még áprilisban – írja a Dehir.hu.
Átívelő életművek – Reigl Judit és Hantai Simon a Ludwig Múzeumban / Az ikon megtisztítása – Derkovits a Nemzeti Galériában / Jelkép és autoritás – Ai Weiwei Berlinben / Nacionalizmus a bőr alatt is – nemzetközi kiállítás Pécsen / A nyúl félelme – az Art Cologne és a forgalmi adó / Látszóbeton a föld alatt – az M4 metróvonal / A harmadik fal és az utolsó lovag – egy ex-fűtermesztő Kreuzbergben / Fény a kép előtt, kép a gép mögött – rajzkiállítás a Modemben
A debreceni önkormányzat egyik képviselője szerint a képek eltűnése után a múzeum vezetősége még napokig, hetekig hallgatott, maszatolt saját hatáskörben a bűncselekményről, és nem vonta be a nyilvánosságot, ami megbocsáthatatlan. A MODEM igazgatója azt mondta: csak akkor tettek feljelentést, amikor bebizonyosodott, hogy a képek nem a múzeumban keveredtek el, hanem valóban eltűntek.
A debreceni MODEM-ben betörésnek semmi nyoma: sem a biztonsági rendszer nem jelzett illetéktelen behatolót, sem pedig az épület körül nem bukkantak gyanús nyomokra. Egyre valószínűbb, hogy belső ember lopta el a műkincseket.
Több hete tűnt el a debreceni MODEM raktárából Csontváry Kosztka Tivadar és Nemes Lampérth József egy-egy alkotása, de a százmilliós műkincsek eltűnéséről a nyilvánosságot nem értesítették.
A képek energiahordozók, a zsákutca arra jó, hogy ki lehessen belőle keveredni, a macera pedig a legjobb öntisztulás. Záróra előtti tárlatvezetés feLugossy László képzőművésszel, aki „kedélyes szkeptikusként” határozza meg magát.
Három évvel a Magyar Nemzeti Galéria kiállítása után a debreceni Modemben nyílt tárlat az immár több mint 650 darabból álló, húsz éve bővülő Irokéz Gyűjteményből. Pados Gábor műgyűjtőt, az acb Galéria tulajdonosát kérdeztük terveiről, kereskedelmi galériás tapasztalatairól és a nemzetközi törekvésekről.