#MÁV


Visszafordítják a Szegedről érkező vonatokat Röszkénél

Leállították a vasúti forgalmat Röszke és Horgos között. A sínek mellett rengeteg menekült érkezett a napokban Szerbia irányából Magyarországra. A Vasutasok Szakszervezete szerint azért volt szükség az intézkedésre, mert "nemrég menekültek dobálták meg a szerelvényeket".

MTI

Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán

Most két jelzőőr ül egy személyautóban, és amikor a mobiljuk megcsörren, kiszállnak, és egy piros tárcsával megállítják a sűrű autós forgalmat. Az egy hete átadott, alig pár perccel rövidebb utazást ígérő, tízmilliárdokból felújított Budapest–Esztergom-vasútvonalon ugyanis a fénysorompó még nem működik. Ürömnél a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni.

Murányi Krisztina




A magyar vasút az utast palira veszi

Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.

hvg.hu

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon

Csütörtöktől újra járnak a vonatok a Budapest és Esztergom között felújított teljes vasútvonalon, de a menetidő alig pár percet csökken csak. Az Index szerint alap esetben 5 percet nyernek az utasok a korábbiakhoz képet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél viszont 17 perc megtakarítást ígérnek a gyorsított járatokon, vagyis csak egy részén a vonatoknak. Évekig tartott a vonal felújítása, korszerűsítése, átépítése, 44 milliárd forintba került, és még mindig nincs kész: a villamosítás még csak ezután jön.

hvg.hu




Nagy gondot okoz a MÁV-nak az ukrán válság Záhonyban

A tavaly óta tartó ukrán válság és belpolitikai események hatására tovább csökkent a záhonyi térség vasúti áruforgalma, ami a MÁV 100 százalékos tulajdonában álló átrakójánál, a Záhony-Port Zrt.-nél már 2015 első felében foglalkoztatási nehézségeket okozott - közölte a vasúttársaság kedden.

MTI

Újra jár jövő héttől az esztergomi vonat, de még a régi tempóban

Augusztus 20-tól újra lehet vonattal utazni Budapestről Esztergomba. A felújított pályán már tesztelik, az Indóház.hu szerint egy Desiro motorvonat ingázik Pilisvörösvár és Aquincum Felső között. A munkának azonban még nincs vége: sok-sok kiegészítő feladat mellett hátra van még a vonal villamosítása. Ha meglesz a felsővezeték, utána gyorsulhatnak fel jelentősen a szerelvények.

hvg.hu

Naponta ezernél több menekültet szállít a MÁV

A cél az, hogy a bevándorlók minél gyorsabban, a befogadóállomásokon történt regisztrációjukat követően negyvennyolc órán belül eljussanak a számukra kijelölt menekülttáborba, Debrecenbe, Bicskére vagy Vámosszabadiba.

MTI


Elmondta az NFM, hol lehet a következő vasútfelújítás

Az új, 2020-ig tartó uniós költségvetési időszak forrásaiból finanszírozott vasútfejlesztések 2016 első felében indulhatnak meg legkorábban, a dél-balatoni vasútvonal vagy a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz felújításával – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteken.

MTI