Balásy Gyula szerint van valami felszabadító abban, amikor valaki próbál nem megfelelni
A kormány kedvenc plakátosa idén 18 milliárd forint osztalékot vett fel a cégeiből.
A kormány kedvenc plakátosa idén 18 milliárd forint osztalékot vett fel a cégeiből.
A kormány célja, hogy „külföldi állampolgárok, a nemzetközi véleményformálók és döntéshozók is értesüljenek a kabinet álláspontjáról és intézkedéseiről. De a keretből Balásy Gyuláék a Digitális Állampolgárság Programot is népszerűsíteni fogják.
A kormánykedvenc New Land Media és a Media Dynamics Kft. nem először nyeri meg a feladatot, de most kétszer annyit költhetnek az ország külföldi reklámozására, mint legutóbb.
Kis híján hárommilliárd forintunkba került a legutóbbi konzultáció népszerűsítése.
A korábban Magyar Péter által vezetett Diákhitel Központ ismét leszerződött a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media és Lounge Design cégekkel. Magyar a kegyelmi botrány utáni elhíresült interjújában arról beszélt, hogy az állami cégeknek kötelezően a központi közbeszerzést megnyerő cégekkel kellett szerződni kommunikációs feladatokra, gyakran a piaci ár többszöröséért.
Balásy Gyula ezt az összeget három cégből vette ki osztalékként.
Évek óta tartó lejtmenetben van a magyar reklámipar, a tendencia 2023-ban is folytatódott a reklámszövetség és társszervezetei adatai alapján. Főleg az állami költés esett vissza drasztikusan.
Részletes díjszabást tartalmazó, kiszivárgott Excel-táblázat alapján derült ki, hogyan kötnek kommunikációs szerződéseket a kormányzati szervek a Magyar Péter által kritizált Balásy Gyula-féle cégekkel.
A szinte semmiből pillanatok alatt százmilliárdos árbevétel – ezt produkálta az a két kommunikációs cég, amelyeket Magyar Péter állami hátszelű túlárazással vádol, és amelyeknek az utcai óriásplakát-kampányai elől 2017 óta elmenekülni is lehetetlen volt. A Diákhitel Zrt. volt vezetője nagyvadra lő, de minimum kétséges, mit tudna bizonyítani a vádjaiból.
A Lounge Design és a New Land Media idén már kaptak nagyobb összegeket is, két olyan szerződés is volt, amelyek keretösszege alulról karcolta a nyolcmilliárd forintot.
Négy év alatt 73 milliárd forintot kaptak kormányközeli vállalkozások az állami szerencsejáték-vállalattól.
Tavaly még ötödik volt, idén a Media1 információi szerint jogi eszközökkel akadályozta meg, hogy felkerüljön a listára.
Betekintettek a Rogán-minisztérium és Balásy Gyula cégei szerződései közé. A New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. az Orbán-levél megtervezése mellett kampányokat, képzéseket szervezett és a kormányszóvivőt is támogatta egy több mint 10 milliárdos decemberi keretszerződés alapján.
Kommunikálnak, rendezvényt szerveznek.
Hárommilliárd forintnál is nagyobb összeget költhet a Budapest 2023 Nrzt. arra, hogy népszerűsítse az atlétikai vb-t, és akkor még csak az első ütemről van szó. A megbízások nagy része, összesen 3,34 milliárd forint értékben Balásy Gyula cégeinél landol.
44 milliárd forint ment el plakátokra, újsághirdetésekre és kormányzati videókra.
A végösszeget még nem tudjuk, egyelőre a kormány által közölt adatok szerint a posta- és nyomdaköltségeket ismerjük, valamint most a Miniszterelnöki Kabinetiroda őszi költései között megjelentek a konzultációt kísérő plakátkampányra fordított tételek is.
A kommunikációs kampányt összeállító két cég neve ismerősen csenghet.
Az apróért is lehajol a New Land Media.
Nem okozott nagy meglepetést, ki nyert az állami kommunikációs feladatokra kiírt pályázaton.