#SPAR





És akkor letilt a csődgondnok a sörözésről és a moziról is
 

És akkor letilt a csődgondnok a sörözésről és a moziról is

Tovább kavarnak a bolthálózatok, újabb és újabb megoldásokat eszelnek ki a vasárnapi boltzár kicselezésére, egy soproni cégből leléceltek Ausztriába a jobb bérért az alkalmazottak, több fronton is átvertek egy csomó magyart: volt, akinek a bankszámláját csapolták meg, másokat aranynak álcázott trombitarézzel paliztak be nagy pénzért. A legrosszabb azonban csak most jön: nem lesz húsgolyó az IKEA-ban – igaz, a lengyel IKEA-ban függesztik fel a népszerű konzumcsemegét, nem Budaörsön. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.

hvg.hu hvg.hu

A boltzár megszülte a CBA, a Coop vetélytársát: a benzinkutat
 

A boltzár megszülte a CBA, a Coop vetélytársát: a benzinkutat

A vasárnapi boltzár által sújtott multi élelmiszerláncok kipróbálták és megtalálták a legális kiskaput, egyre több benzinkút épületébe költözik be klasszikus élelmiszerüzlet. A Sparnak és a Tescónak nagyon bejött ez, mostanában a Mol kapott rá. Érthető is: elmentünk, teszteltünk, árakat írtunk, és arra jutottunk, hogy bizony egy komplett vasárnapi bevásárlást megéri megejteni már ezeken a kutakon, mert árban olykor olcsóbbak is, mint a környékükön levő kis családi, magyar hátterű üzletek. Minden alapélelmiszert kínálnak már, sőt annál is többet, bár a választék egy-egy áruból nem nagy.

hvg.hu hvg.hu

A Mol meghekkeli a vasárnapi boltzárat
 

A Mol meghekkeli a vasárnapi boltzárat

Bár állítása szerint nem a vasárnapi boltzár miatt indította be a napi cikkek árusítását benzinkútjain a Mol, az első ránézésre is egyértelmű, hogy rosszul nem jár az olajcég a Fresh Corner shopokkal. Egyelőre csak tesztüzemmódban árulják a rizst, ecetet, lisztet, cukrot, de néhány éven belül kútjaik 30 százalékát tervezik részben élelmiszerüzletté alakítani. A Fresh Corner boltok árai is arra utalnak, hogy beszáll a nonstop üzletek és a normál kisboltok versenyébe a Mol: egyáltalán nem benzinkúti szintre lövik be a száraztészta, de még a sör árát sem.

hvg.hu hvg.hu





Reklámadó: a kiskereskedelmi láncok is óriásit szívnak vele
 

Reklámadó: a kiskereskedelmi láncok is óriásit szívnak vele

A magyar ember kedvenc olvasmánya, az ingyenes reklámújság után is bevasalja az állam a reklámadót. A Nol számításai szerint minden példány után 2 forintot kell fizetniük a láncoknak, ez összességében milliárdokat jelent. A megnövekedett adóterhek pedig elég nagy eséllyel beépülnek az árakba.

hvg.hu hvg.hu