Újraindul a gyártás a Saabnál
Másfél havi kényszerszünet után pénteken újra megindul a gyártás a Saab svéd autógyárnál.
Másfél havi kényszerszünet után pénteken újra megindul a gyártás a Saab svéd autógyárnál.
A Daimler vezérigazgatója Dieter Zetsche szerint az idén folytatódik a világ autóiparának fellendülése. "Régen voltak ilyen kedvezőek a kilátások" - mondta a vezérigazgató a társaság részvényesi közgyűlésén szerdán Berlinben.
Alkatrészhiány miatt néhány órára leállt a svéd autógyártó Saab trollhattani üzeme kedden - közölte a vállalat IF Metall szakszervezeti ága szerdán.
Az idei évben véget ér a válság az autóiparban, ám bizonytalan, hogy ezt az időszakot stagnálás vagy fellendülés követi-e - hangozott el a Joint Venture Szövetség rendezvényén kedden Budapesten.
Leállítja a nagyszombati (Trnava) PSA Peugeot Citroen autógyár hétfőn a termelését, a hét további munkanapjain pedig egy műszakban működik tovább. A kényszerleállás a japán természeti katasztrófával függ össze, hiányoznak a szigetországban gyártott alkatrészek - írja az Új Szó című pozsonyi napilap hétfői számában.
Hosszadalmas procedúra, amíg egy autóipai beszállító megrendeléshez juthat a japán földrengést követő ellátáshiány nyomán, így ez csak néhány magyar vállalatnak sikerülhet.
Bár a természeti csapás miatt leállított japán autógyárak egy részében már újraindult a termelés, a globális autóiparban így is akadozik az ellátás. Szakértők már a termelési modell újragondolásáról, és az autóárak várható emelkedéséről beszélnek, miközben a szektor szereplői a rövidtávú ellátási gondok megoldásán dolgoznak.
Európában és Észak-Amerikában a céljárművekre, a feltörekvő piacokon, például Kínában a biztonságos, alacsonyabb költségű autókra van növekvő fogyasztói igény – a globális gépjármű-ágazati szereplők így válaszoltak arra, hogyan lehet legjobban megfelelni a drámai módon változó képnek. A KPMG globális autóipari felmérésében piacvezető autóipari cégek vezetőit kérdezték az új kihívásokra adott válaszaikról, innovációs törekvéseikkel és egy kialakuló értéklánccal kapcsolatos terveikről az elkövetkező öt évre vonatkozóan.
Decemberben tavalyhoz képest 11 százalékkal nőtt az autóeladások száma az amerikai piacon - jelentették szerdán az amerikai lapok.
Az orosz autógyártás fellegvárának számító nyugat-oroszországi Kalugában létesít abroncsgyárat a német Continental.
Magas sebességi fokozaton maradt a német autókereskedelem: júniusban 10 százalékkal több új autót helyzetek üzembe, mint egy évvel korábban.
Az egy főre jutó autógyártásban világelső Szlovákia túljutott a globális gazdasági válság következményein, autóipara ismét fellendülésnek indult.
Az előző év hasonló időszakához képest 22 százalékkal több, összesen 147 563 autót adott el májusban a BMW, miután nőtt az 5-ös sorozat új modellje és a sportterepjárók iránti világpiaci kereslet - közölte a vállalat szerdán.
A német kormány akár 1 milliárd euróval is támogatná az elkövetkező két évben az elektromos meghajtású autók fejlesztését - írta a Welt am Sonntag német lap vasárnap.
Az autókereskedők egyértelműen optimisták a jövőre vonatkozóan, a PricewaterhouseCoopers Kft. (PwC) felmérésében résztvevő válaszadók 57 százaléka már 2011-re is derűlátó a távolabbi jövőben pedig minden válaszadó az értékesítések növekedését várta, 2013-tól már a válaszadók 63 százaléka lát nagy esélyt a fellendülésre - ismertette Lőcsei Tamás a felmérés részleteit sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
A távol-keleti természeti katasztrófa, majd az ennek nyomán az energiaellátásban bekövetkező súlyos problémák az egész világ gazdaságára kihatnak. Különösen érintett az autóipar. Magyarországon mennyire érezhetjük majd ennek a következményeit? Drágulnak az autók?
Furcsa ügy borzolja az olasz kedélyeket. A Fiat konszern operatív irányítója a fejébe vette, hogy a cégközpontot áthelyezi az amerikai autófővárosba, Detroitba. Az Itáliai mágnások egy része, beleértve a cég elnökét, erről hallani sem akar.
Felszökött tavaly Németországban az autóexport, olyannyira, hogy a külkereskedelmi mérleg többletének több mint 60 százalékát adja ez a szegmens - derül ki a VDA szakmai szövetség hétfőn ismertetett adataiból.
Az Audi a következő öt évben több mint 10 milliárd eurót, a magyar hazai össztermék (GDP) nagyjából 10 százalékának megfelelő összeget fordít fejlesztésre.
Az idén meghaladhatja az egy milliót a személygépkocsik és könnyű teherautók kibocsátása Csehországban, s ezzel történelmi rekordot dönthet a gyártás a cseh autóipari szövetség adatai szerint.