szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Bár a természeti csapás miatt leállított japán autógyárak egy részében már újraindult a termelés, a globális autóiparban így is akadozik az ellátás. Szakértők már a termelési modell újragondolásáról, és az autóárak várható emelkedéséről beszélnek, miközben a szektor szereplői a rövidtávú ellátási gondok megoldásán dolgoznak.

Több száz termelőegység állt le Japánban a március 11-én történt természeti katasztrófa miatt, s a gyárak többségében azóta sem indult meg a munka. Miután az érintett vállalatok közül számos létfontosságú alkatrészeket gyárt más, szigetországon kívüli cégek számára, így több iparág ellátási láncában is zavarok léptek fel, s egyes szektorokban már világszerte készlethiány alakult ki.

A legsúlyosabb problémákkal – ahogy erre előzetesen is számítani lehetett – az autógyártóknak kell szembenéznie, a szektor termelési gyakorlata ugyanis nincs felkészülve ilyen jellegű sokkokra. A témáról részletesen az Ecoline cikkében olvashat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

A Fiat vezére Amerikába vinné a cégközpontot

Furcsa ügy borzolja az olasz kedélyeket. A Fiat konszern operatív irányítója a fejébe vette, hogy a cégközpontot áthelyezi az amerikai autófővárosba, Detroitba. Az Itáliai mágnások egy része, beleértve a cég elnökét, erről hallani sem akar.

Autó

Jó irányba halad az autóipar?

Európában és Észak-Amerikában a céljárművekre, a feltörekvő piacokon, például Kínában a biztonságos, alacsonyabb költségű autókra van növekvő fogyasztói igény – a globális gépjármű-ágazati szereplők így válaszoltak arra, hogyan lehet legjobban megfelelni a drámai módon változó képnek. A KPMG globális autóipari felmérésében piacvezető autóipari cégek vezetőit kérdezték az új kihívásokra adott válaszaikról, innovációs törekvéseikkel és egy kialakuló értéklánccal kapcsolatos terveikről az elkövetkező öt évre vonatkozóan.

MTI Autó

8,4 millió autóval világelső a Toyota

A Toyota világpiaci eladásai a vártnál nagyobb mértékben, 8 százalékkal 8,37 millióról 8,418 millió járműre nőttek 2010-ben, amivel a japán társaság továbbra is a világ első számú autógyártója.

MTI Gazdaság

Az autóipar hajtja a német exportot

Felszökött tavaly Németországban az autóexport, olyannyira, hogy a külkereskedelmi mérleg többletének több mint 60 százalékát adja ez a szegmens - derül ki a VDA szakmai szövetség hétfőn ismertetett adataiból.