A „megváltozott gazdasági helyzet” miatt megszűnik a balkányi óvodabusz
Az óvodásokat szeptembertől a menetrend szerinti járatra kell feltenniük a szülőknek, akik szerint ez zsúfolt.
Az óvodásokat szeptembertől a menetrend szerinti járatra kell feltenniük a szülőknek, akik szerint ez zsúfolt.
Az olaj ára elindult lefelé, ez a benzinkutakon is érezhető lesz a nem hatósági áras termékeknél.
Reagált az olajvállalat arra, hogy a kútjain tankolók jelzése szerint egy nap többször tankolva, másodjára már nem kaphatnak a kedvezményes, 480 forintos áron üzemanyagot, még akkor sem, ha összesen kevesebb, mint 50 litert tankoltak.
A fizetőeszköz mélyrepülése is hozzájárul a dráguláshoz.
Áremelésre kényszerít, segítőszervezeteket hoz lehetetlen helyzetbe és ügyeskedésre sarkall az olcsó üzemanyagra jogosultak körének szűkítése, miközben az ellátás biztonságát nem növeli.
A taxisoknak legendásan jó lobbierejük van a politikai döntéshozóknál. Sokkal inkább ezzel és nem egy taxisblokád megismétlődésétől való félelemmel magyarázható az, amiért a kata és az üzemanyagársapka kivezetésénél is kivételezettek lettek a taxisok.
Az önkéntes mentőszolgálat speciális felszerelésekkel és szaktudással segített eddig a bajbajutottakon, a jövőjük azonban bizonytalanná vált.
Azzal, hogy a kormány kivette a benzinárstop alól azokat az autókat, amiket nem magánszemélyek tartanak fenn, lehet, hogy nem fogyasztás fog csökkenni, csupán a szolgáltatások fognak drágulni.
A fuvarozók a magasabb költségeiket beépítik az áraikba is, így azokat a vásárlók is érezni fogják levelük szerint.
Tapasztalataink szerint jellemzően csak vetnek egy pillantást a forgalmira a benzinkutasok.
A legújabb benzinárstop-szigorításnál be kellene szkennelni a forgalmikat, hogy a NAV ellenőrizni tudja a jogosultságot a 480 forintos üzemanyagra. Rejtett kamerás felvételek alapján ez egyelőre nem működik.
A Jobbik szerint a kormány benzinárról szóló friss határozata egy újabb csapás a magyar kisvállalkozókra, akiket az elmúlt hetekben már így is ellehetetlenítettek. A többi ellenzéki párt szerint is azt bizonyítja a mai intézkedés, hogy a kormány hazudott a választóknak.
A kormány szerint helyes volt extrém szűk határidővel bevezetni a hatósági áras tankolás szigorítását, mivel egyébként megrohanták volna az autósok a kutakat. Más kérdés, hogy a kutakat így is megrohanták.
Szombat délelőttre hirdetett a kormány sajtótájékoztatót. Ezen bejelentették, hogy az üzemanyagellátási nehézségek miatt csak magántulajdonú (egészen pontosan a magánszemély által üzemben tartott) járművekbe, mezőgazdasági gépekbe és taxikba lehet majd 480 forintos üzemanyagot tankolni.
Miután Hernádi Zsolt több kormánytaggal egyeztetett, arról beszélt, hogy üzemanyaghiány lehet, ha marad az ársapka. A Mol-vezér ezért javaslatokat tett a kormánynak, és célzott arra, hogy milyen szigorítások képzelhetők el. Konkrét bejelentés a szombati, rendkívüli kormányinfón várható.
Az ársapka miatt úgysem ezt az összeget fizetik az autósok.
Ha annyit fizetnénk az üzemanyagért, amennyibe kerül, a benzines autót vezetők most sokkal jobban járnának, mint a dízelesek.
Már-már úgy tűnt, hogy a kata totális átalakítása lesz a hét legfőbb híre, amikor bejelentették, hogy a közel egy évtizede ismert formájában vége a rezsicsökkentésnek. Az pedig már a múlt távoli ködébe vész, amikor Hernádi Zsolt arról beszélt, hogy nem tudni, meddig tartható fenn a nyomott benzinár, pedig csak pár napja történt. És közben a forint is történelmi mélypontra került a dollárhoz képest. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.