Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A fizetőeszköz mélyrepülése is hozzájárul a dráguláshoz.
80% fölött az infláció a török gazdaságban, ahol elsősorban az üzemanyagok árának növekedése miatt értek el újabb inflációs rekordot. A török líra leértékelődése is hozzájárul ahhoz, hogy szinte minden egyre drágább Törökországban.
A benzin ára másfél év alatt megháromszorozódott. Ez a taxisok számára a legnagyobb csapás: “azelőtt hetenként ment fel a benzin ára, de most már naponta” - panaszkodott a közszolgálati RFI tudósítójának Bülent, a taxisofőr.
Szerdán tették közzé a legfrissebb statisztikai jelentéseket, és ebből kiderül: egy év alatt a szállítási költségek 119%-kal növekedtek Törökországban. Az általános infláció csaknem 80%-ot ért el júliusban. Ez a hivatalos adat, ellenzéki közgazdászok szerint a valós szám 100% fölött lehet. Törökországban a statisztikai hivatal Recep Tayyip Erdogan elnök szigorú ellenőrzése alatt áll. Emiatt több vezető korábban lemondott.
“Az autómban alig van benzin. Ha tankolni megyek a benzinkúthoz, akkor csak pár litert veszek, mert csak ennyire futja. Igyekszem a lehető legkevesebbet menni a taxival. A benzin luxuscikk lett Törökországban” - mondja az elkeseredett taxisofőr.
Mihez kezdenek a törökök? A tömegközlekedést választják annak ellenére, hogy annak az ára is emelkedett. Az Ipsos július végi felmérése szerint a megkérdezettek 71%-a úgy nyilatkozott, hogy korábban autóval ment munkába, de a benzinár növekedése miatt inkább a tömegközlekedést választja. Isztambulban egy év alatt 67%-kal nőtt a tömegközlekedés használók száma.
Líra a mélyben
Három éve tart a török fizetőeszköz mélyrepülése. A legfrissebb statisztika megjelenése után ismét süllyedt: 18 lírát adnak egy dollárért. Ezek után nem csoda, ha a török államkötvények hozama folyamatosan nő.
Törökország államadósságából idén 182 milliárd dollárt kellene visszafizetnie, ezt az amerikai kincstárjegyekhez képest 11 százalékkal magasabb kamattal tudja megtenni az állam. Törökország külföldi adósságának 60%-a dollárban van, importjának 70%-a is, de a bevételeinek jó része euróban. Minthogy a dollárhoz képest az euró is veszít az értékéből ezért ez is veszteség Törökországnak.
A kormányzat is beismeri, hogy nem ura immár az inflációnak: az év elején még 42%-ot jósoltak hivatalosan az év végére. Most viszont az előrejelzést felemelték 60%-ra, de nagy kérdés, hogy csaknem 80%-ról sikerül-e mérsékelni az inflációt Törökországban?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.