Gigászi nyereséget hozott a dohánykoncesszió Lázár János földijének
Hét év alatt 28 milliárdos nyereséget hozott a az Országos Dohányboltellátó Zrt. A nyereség nagyját ki is vették a cégből, adóként pedig a töredékét fizették be.
Hét év alatt 28 milliárdos nyereséget hozott a az Országos Dohányboltellátó Zrt. A nyereség nagyját ki is vették a cégből, adóként pedig a töredékét fizették be.
Az Alkotmánybíróság 2020 elején mondta ki: kompenzálni kell az üzleti lehetőségeiktől megfosztott e-cigi-kereskedőket. A határidő 2020. június 30. volt. Most, 2021 végén talán sikerül kárpótolni az érintetteket, ha nem mentek már rég tönkre.
Feladatai a mindenkori kormánytól függetlenül működő Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságához, illetve Rogán Antal kabinetirodájához kerülnek át.
Korántsem volt akkora üzlet a trafikpályázatokon nyerni, kevés trafik ért el nagyobb nyereséget..
A Párbeszéd Magyarországért vizsgálatot követel, az Állami Számvevőszékhez és a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalhoz fordul a Continental-csoport dohányellátó koncessziókra vonatkozó pályázati győzelme miatt, amely az ellenzéki párt szerint súlyosan károsítja az államot.
Május 2-ig lehet pályázni 490 településen a trafiküzemeltetésre.
Másodfokon jóváhagyta a debreceni ítélőtábla az elsőfokú ítéletet, így Kádár János jogerősen megnyerte a perét. A trafikját, az egzisztenciáját és mindent, amit elvesztett, erkölcsi elégtétellel kell lezárnia.
Romániából települt át Magyarországra a székely Kádár János, akit egy Nagy Imre nevű ember keresztelt meg, és pár éve a dohányzást is abbahagyta, pedig trafikja volt. A boltját és egzisztenciáját veszített több ezer trafikos közt ő az egyetlen, aki tényleg beperelte az államot a dohánykoncessziós eljárás miatt. Addig tűrhetően megélt a trafikjából, most azt is meg kell gondolnia, eszik-e kétszer egy nap. A másodfokú tárgyalása ma van, Kádár János nem mártír, de soha többé nem akar már vállalkozni.
Az NFM pénteken átadta a Demokratikus Koalíciónak a párt által kért dokumentumokat, amire a bíróság kötelezte őket. Előtte nagyon sokat kellett fénymásolniuk.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium eleget tesz a dohánykoncessziós pályázatok elbírálásával kapcsolatban, közérdekű adatok kiadása iránt indított peres eljárásban hozott jogerős ítéletben foglaltaknak és átadja a dohánykoncessziós pályázati anyagokat. A minisztérium szerint egyébként a trafikrendszer bejött, a lakosság 98 százalékának van hol dohányt vennie.
Molnár Csaba szerint az NFM a pártját fenyegette meg 25 millió forintos fénymásolási költséggel, ráadásul eddig csak a dohánykoncessziót elbíráló bizottsági tagok nevét hozták nyilvánosságra, pedig szerda volt a határidő. Az NFM keddi közleményében türelmet kért annak teljesítésére, hogy kiadják a 2013. március 13-ig benyújtott és elbírált pályázatok értékeléséről szóló egyes pályázati értékelő lapokat és a települési értékelési jegyzőkönyveket is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a jogerős ítélet után kiadja a dohánykoncessziós pályázat értékelő lapjait és a pályázatokat elbíráló bizottság tagjainak nevét. A tárca azt mondja, akár 25 millió forintba is kerül az iratok másolása és a személyazonosító adatok kitakarása.
A DK jogerősen is megnyerte azt a pert, amit a trafikpályázatokkal kapcsolatban indított. Így a fejlesztési minisztériumnak át kell adnia a pártnak a pályázatokat elbírálók nevét, az összes pályázati bírálati lapot és értékelési jegyzőkönyvet.
992 településen lehet pályázni azokra a felszabadult koncessziós jogokra, amelyekre korábban nem hirdettek nyertest.
Volt helyi és központi értékelő bizottság, az utóbbiban bent ültek a minisztériumok képviselői. Az üzleti tervre vonatkozó pályázati résznek az értékelése meglehetősen szubjektíven folyhatott - ezek derültek ki többek között az első trafikosper első tárgyalási napján, amely egyelőre csak adatok rendelkezési jogáról és nyilvánossára hozataláról szól. A hvg.hu a felperest képviselő ügyvéddel beszélt két tárgyalási nap között.
Ma éjfélig árulhatnak dohánytermékeket azok az üzletek, melyeknek nem jutott a dohánykoncessziókból. A legtöbb helyen a polcokat már kitakarították, viszont az új trafikok egy része még mindig nincs felszerelve a szükséges kínálattal, és a pénztárgépkérdés sincs rendezve.