Egyre több mézet ken a madzagra a Volkswagen
Mindent bevet a VW, hogy ne veszítsen túl sok vásárlót a dízelbotrány miatt.
Mindent bevet a VW, hogy ne veszítsen túl sok vásárlót a dízelbotrány miatt.
A Volkswagen jelezte, hogy a korábbi tájékoztatással ellentétben, nemcsak az EA189-es, hanem az EA288-as motorcsalád is érintett lehet a mostani botrányban. Ha ezt a vizsgálatok is igazolják, akkor már több mint 11 millió darab járművet kell visszahívni a szervizekbe – írja az Automotive News Europe alapján a Portfolio.hu.
Meglepő lehet, de szerdáig kellett várni a Volkswagen döntésére, hogy leállítsa a hamis károsanyag-kibocsátási adatokat produkálói autóinak eladását, de egyelőre csak az EU-ban.
A Volkswagen szeptember közepén ismerte el, hogy világszerte körülbelül 11 millió olyan kocsija közlekedik, amelybe be van építve a problémás szoftver. Most azt közölték, hogy csak Európában 8,5 millió járművet hívnak vissza.
A Volkswagen német autógyártó vállalat azt tervezi, hogy felgyorsítja a költségek csökkentését célzó programját, és éves szinten egymilliárd euróval mérsékli befektetéseit a dízelbotránnyal kapcsolatos, előre nem látható kiadások miatt.
Ha a világ legnagyobb autógyártója komoly gyártási problémába kerül a dízelbotrány miatt, akkor azt nem csak Wolfsburgban – illetve az Audi-, a Skoda-, a Seat-, a Porsche- és a VW-gyárakban, de azok beszállítóinál is – megérzik majd. Íme a top 10, akiknek ez a legjobban fájhat.
Románia legalább 30 millió euró kártérítést követel a Volkswagentől, amiért 105 ezer Romániában eladott gépkocsija a hivatalos értéknél nagyobb mértékben szennyezte a környezetet - közölte csütörtökön Gratiela Gavrilescu román környezetvédelmi miniszter.
A Volkswagen közölte, hogy hogyan és milyen ütemben hozná helyre a manipulált dízelmotorjait. A 2,0-es motoroknak elég lesz egy szoftverfrissítés, de az 1,6-osokhoz csak egy év múlva tudnak hozzányúlni. Lesz olyan eset is, amikor a kocsi cseréje lehet a legkézenfekvőbb megoldás.
Tömegesen vásárolják fel a Volkswagen-részvényeket a kisbefektetők a WirtschaftsWoche online értékpapír-forgalmazó cégek forgalmi adatainak vizsgálatával készített elemzése szerint.
Európában várhatóan 2016 januárjában kezdődhet meg a Volkswagen dízelautóinak viszahívása a közelmúltban kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány miatt – nyilatkozta a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak Matthias Müller, az autógyártó cég újdonsült vezérigazgatója.
Tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot is, Matthias Müller VW-vezér azt mondta: az átalakítás "nem lesz fájdalommentes", de a társaság mindent megtesz azért, hogy a VW a jövőben is a "jó és biztos" munkahelyek vállalata legyen.
A Volkswagen (VW) szerint nyolcmillió dízelüzemű járműbe telepítették az emissziós értékeket manipuláló szoftvert az Európai Unióban – derült ki abból a levélből, amit a VW a német törvényhozásnak küldött.
A Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda is elindított egy külön oldalt, ahol ellenőrizni lehet, érintett-e az adott márka autója a dízelbotrányban.
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi pénteken bejelentette, a németországi Audi-tulajdonosok már meg tudják állapítani, hogy kocsijukba be van-e építve az emissziós értékek meghamisítását lehetővé tévő szoftver.
Londoni pénzügyi elemzők szerint a német Volkswagen teszteredmény-hamisítási botrányának valószínűleg csak korlátozott hatása lesz a magyar gazdaságra. A botrány miatt az autóvásárlási igény más márkák iránt nőhet meg, de ez nem veszélyezteti a magyar autógyártó ipart.
Házkutatást tartottak csütörtökön a Volkswagen (VW) német autógyártó csoport wolfsburgi központjában és több más helyszínen a dízelbotrány miatt.
A dízelbotrány kellős közepén unatkozó fehérorosz úriemberek kipróbálták, milyen az ha az ember arcát néhány centiméterről beteríti a kipufogóból érkező korom.
Nem lenne szabad a dízelmotor létjogosultságát megkérdőjelezni a Volkswagen emissziós botránya miatt - figyelmeztetett a Ford németországi igazgatója, Bernhard Mattes.
A német mérnöki munka megbízhatóságába vetett hitet rendítette meg, és a bemutatottnál sokkal környezetszennyezőbb dízel üzemanyag visszaszorulását hozhatja el a német Volkswagen manipulációs botránya – írja a friss HVG.
Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lesz a Volkswagen AG amerikai dízelbotrányában érintett modelljeivel megegyező mintegy 11 millió motornál, ami feltehetőleg a teljesítmény és az üzemanyag-felhasználás hatékonyságának rovására megy majd.