11 év után először esésben a Volkswagen
A dízelmotor-manipulációs botrány nyomán a Volkswagen márka tavalyi eladásai csökkentek az előző évihez képest. Ilyenre 11 éve nem volt példa.
A dízelmotor-manipulációs botrány nyomán a Volkswagen márka tavalyi eladásai csökkentek az előző évihez képest. Ilyenre 11 éve nem volt példa.
Összességében visszafoghatja beruházásait az Audi, ám az Audi Hungariánál a győri gyárban mégis minden idők legjobb évére számítanak, további fejlesztéseket hajtanak végre, a létszámot nem csökkentik – írta hétfői számában a Népszabadság.
A dízelbotrány óta nem csituló felháborodás és növekvő bizalmatlanság lépcsőit bontaná le két látványos lépéssel a Volkswagen. Eldöntötte, hogy afféle pilot programként két mexikói gyárát is kizárólag megújuló energiával fog üzemeltetni, és az új elektromos hajtáslánc köré épített Minibuszt pedig már jaunár elején bemutatja. És nem, nem várnak vele a következő nagy autókiállításig.
Vizsgálóbizottság felállításáról döntött az Európai Parlament, azt vizsgálják, hogy miért nem sikerült a tagállamoknak és az Európai Bizottságnak betartatnia az uniós szabályokat. Azt is tanulmányozni fogják, hogy az uniós bizottságnak miért nem sikerült a valós vezetési körülményeket tükröző teszteket bevezetnie és a tagállamok miért nem alkalmaztak hatékony, arányos és elrettentő mértékű büntetést a szabályokat megszegő gyártók ellen.
A Volkswagen hatszáz részmunkaidős munkatárstól válik meg Zwickauban, hogy fedezni tudja a dízelbotrány miatti költségeket.
Vannak a kicsit többet, a csúnyán sokkal többet fogyasztó és a vártnál takarékosabb autómárkák. Így lehet talán összegezni azt az adatsort, amelyet egy német magazin tett közzé saját fogyasztási mérései alapján.
A masszív csalási botrányba keveredett Volkswagen német autógyár szerdán bejelentette, hogy az eredetileg becsült 800 ezernél jóval kevesebbet, csak nagyjából 36 ezer járművét érintheti a szén-dioxid-kibocsátási ügy.
Drágább lesz az autózás csalás nélkül, viszont annyiért már megvehetők a jövő autói.
A Volkswagen vezetősége már a botrány kirobbanása előtt is tudott a dízelmotorok emissziós értékét megváltoztató szoftverekről – állítja a német Bild am Sonntag, a vállalat szóvivője azonban cáfolja a hírt.
Német sajtóértesülések szerint újabb szoftverproblémát tártak fel a Volkswagen német autógyártó konszernnél: ezúttal bizonyos autók esetében az üzemanyag-fogyasztást befolyásoló hibát találtak.
A Volkswagen egy videót tett közzé, hogy milyen módosításokkal lesznek mérésre megfelelők a dízelbotrányban érintett járműveik. Ettől aligha felelnek meg a környezetvédelmi határértékeknek, de legalább szabályos mintát adnak.
A dízelbotrány és néhány jelentős felvevőpiac zsugorodása megérződik a Volkswagen teljesítményén.
A Volkswagen konszern magára vállalja a ténylegesnél alacsonyabbnak feltüntetett szén-dioxid-kibocsátási értékek miatt a járművek tulajdonosaira esetleg utólagosan háruló adófizetési kötelezettségeket.
A Moody's befektetési hitelminősítő intézet szerdán leminősítette a Volkswagen-adósosztályzatait, mert szerintük sokat rontott a vállalat hosszútávú bevételei szempontjából a kirobbant dízelbotrány.
Ellentmondást találtak autóik szén-dioxid-kibocsátásának és fogyasztásának meghatározott és mért értékei között. Az ügyben 800 ezer európai autó érintett. A cég saját becslése szerint 2,2 milliárd euróba kerülhet ez a fiaskó.
Az amerikai hatóságnak gyanús lett, hogy túl kevés kártérítési igénnyel fordultak a VW felé az utóbbi évben a járműhasználók. Gyanújuk szerint a német autógyártó cég elhallgatott kártérítési pereket, és ezzel technikai hibákat is. A vizsgálatok folynak.
Egy napja robbant ki a dízelbotrány második fejezete, amelyben ismét megvádolták a német autógyártót, az amerikai környezetvédelmi hatóságok, hogy az autóiba telepített szoftver manipulálja az emissziós méréseket. Jelen esetben az egyik legnépszerűbb, 3 literes dízelmotor került gyanúba. A Volkswagen vezetősége közleményben cáfolja a vádakat.
Újabb Volkswagen-konszernbe tartozó motorcsaládban találtak csaló szoftvert az amerikai hatóságok. Ezúttal a 3.0 literes dízelekkel van gond.
Megállapodtak az uniós tagállamok képviselői, 2017. szeptember 1-jétől új módszerrel mérik majd a dízelautók károsanyag-kibocsátását.
Az Európai Bizottságot már több mint két éve figyelmeztette saját környezetvédelmi biztosa arra, hogy egyes autógyártó cégek kijátsszák az európai károsanyag-kibocsátási teszteket, ez derül ki belső bizottsági leiratokból.