Kibertámadással indult az e-útdíj-fizetés
Használatarányos útdíjat (e-útdíjat) kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak hétfőtől.
Használatarányos útdíjat (e-útdíjat) kell fizetni a magyar gyorsforgalmi és főutakon a 3,5 tonnánál nehezebb teherautóknak hétfőtől.
Túlterheléses támadások érték az elektronikus útdíj informatikai rendszerét hétfő hajnalban – tájékoztatott az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Mintegy 2500 vállalkozás nagyjából 10 ezer jármű adatait rögzítette kedden délig az előző nap indult Elektronikus Útdíjszedési Rendszerben - közölte az utdijhirek.hu-t működtető Gold Communications kedden az MTI-vel.
Átadták pénteken azt a 95 ellenőrző egységet, amely a július elsejétől induló e-útdíj rendszerben az ellenőrzést és a bírságolást végzi - mondta Kibédi-Varga Lajos, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) e-útdíj ügyekben illetékes szóvivője.
Kedvezményes hitelből fizethetik a fuvarozók az elektronikus útdíjat, erre kamiononként 1 millió forintot vehetnek fel a vállalkozók.
A használatarányos útdíj, azaz az e-útdíj bevezetése előtt 25 napos valós próbaidőre van szükségük a fuvarozóknak, különben kilométeres sorok alakulhatnak ki a határokon – közölte a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) csütörtökön.
A díjszámítás elveit, az útdíjszolgáltató és a fizetős utat használó közti szerződést, illetve az e-útdíj rendszer meghibásodásakor elvégzendő teendőket is tartalmazza a e-útdíj törvény végrehajtási rendelete, amely a keddi Magyar Közlönyben jelent meg.