E-útdíj: kompenzálná a kormány a fuvarozókat
Négy intézkedést vizsgál a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogyan kompenzálhatná a fuvarozókat az e-útdíj bevezetése után.
Négy intézkedést vizsgál a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogyan kompenzálhatná a fuvarozókat az e-útdíj bevezetése után.
Szakértők szerint nem bonyolult a flottakövető szolgáltatók együttműködésével felépülő rendszer, amit a nagy tömegű tehergépjárművek elektronikus útdíjfizetésének megvalósítására álmodott meg a szakminisztérium. A határidő továbbra is rendkívül szűknek tűnik, akár az együttműködést megalapozó szerződések, akár a technológiai fejlesztések szempontjából nézzük. És akkor még nem beszéltünk az adatbiztonsággal kapcsolatos problémákról.
Az elektronikus útdíjhoz kapcsolódóan a flottakövetőktől kér adatokat az Állami Autópálya Kezelő Zrt. – írja a Népszabadság csütörtöki számában.
Álláshirdetéssel keresik az ígéretek szerint már júliusban működésbe állítandó e-útdíj rendszer humánerőforrás motorját jelentő ügyintézőket. Nem kell hozzá diploma, de jogsi, angol-, vagy némettudás és számítógépes irodai ismeretek nélkül nincs felvétel. Az elektronikus útdíjrendszerrel kapcsolatos homály azonban e munkástoborzással sem oszlott el teljesen.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) március 20-án bejelentést tett ismeretlen tettes ellen a rendőrségen és a versenyhivatalnál, miután az útdíj tenderen nyertes ajánlattevő, a Getronics Magyarország Kft. a visszalépéskor piaci nyomásgyakorlásra hivatkozott - közölte az ÁAK csütörtökön.
Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjról szóló törvényt pénteken terjesztette az Országgyűlés elé a nemzeti fejlesztési miniszter, a javaslat a parlament honlapján jelent meg.
Konténerekben szállított készpénzzel kezdődött meg a ciprusi bankválság gyakorlati kezelése, ám miközben idehaza extramélyre vágta az MNB az alapkamatot, az IMF továbbra is szkeptikus a magyar kilátásokat illetően. Ráadásul Simor András máris kísért. Kövesse tovább a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!
Nemzetbiztonsági kockázatúnak minősítette a kormány a használatarányos elektronikus útdíj-fizetési rendszer kiépítését. Ezzel Orbán lehetővé tette, hogy a kormány a rövid úton kiválasztott szereplővel építtesse meg a rendszert. A szerződéses részleteket azonban nem kell a nyilvánosság tudomására hozni.
Sosem törekedett arra, hogy politikus legyen, vagy nagy karriert fusson be és már régóta a Németh Zsuzsa nevet használja – nyilatkozta Németh Lászlóné fejlesztési miniszter a Heti Válasznak adott interjújában, mely miniszterré történő kinevezése óta az első volt.
Cáfolta a Kürt Zrt., hogy tárgyalna a kormánnyal az e-útdíj rendszer kiépítésével kapcsolatban. A Népszava piaci forrásokra hivatkozva írt kedden a Kürt és a kormányzat közötti tárgyalásokról, illetve arról, hogy a projektben a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató jelentős szerepet tölt majd be.
A Kürt Zrt.-vel tárgyal a kormányzat a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedő rendszer kiépítéséről – értesült a Népszava piaci forrásokból.
Az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága hétfőn megadta a felhatalmazást az e-útdíj kiépítésének normál közbeszerzési eljárás alóli mentességéhez.
Továbbra is júliustól tervezik elindítani a használattal arányos útdíjfizetést a fő- és a gyorsforgalmi utakon. A két-, három-, illetve négytengelyes járműveknek 15-20 százalékos különbség lehet az árban a motorok környezetvédelmi besorolása alapján is.
Elképzelhető, hogy a vizitdíj-automatákhoz hasonló berendezéseken vehetnek majd szakaszjegyet a kamionosok az útdíjrendszer elindulása után – írja a pénteki Népszabadság.
A tervek szerint az e-útdíj megállapításakor figyelembe veszik majd a megtett távolságot, a teherautó súlyát és azt is, hogy hol közlekedik a jármű - hangzott el a Duna Televízió híradójában.
Szerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíjrendszer (e-útdíj) megvalósítására az Állami Autópálya Kezelő Zrt. április 19-én - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Megint van gazdája az elektronikus útdíj-rendszernek, a Népszabadság legalább is úgy tudja: a Getronics Kft. januári visszalépése után négy hónappal az i-Cell Kft. és szövetségesei kaphatnak lehetőséget az ország 6318 kilométernyi közútját lefedő hálózat kiépítésére.
Új kormányhatározat jelent meg az e-útdíj kiépítésével kapcsolatban. A pénteki Magyar Közlönyben olvasható kormányhatározat egyebek mellett tartalmazza, hogy az e-útdíj díjszedési rendszerének kiépítését a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. koordinálja, illetve a nemzeti fejlesztési miniszternek nem kell gondoskodnia arról, hogy a finanszírozásba utólag uniós forrást vonjanak be.
Június 5-ig az e-útdíj (ED) rendszer tesztüzeme, július 1-ig pedig a teljes, díjszedési és ellenőrzési funkciókkal is működő rendszer elindul a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.
Kivételes sürgősséggel módosítja a kormány az idei költségvetést az E.On földgáztározóinak és gázüzletágának megvásárlása miatt.