E-útdíj: kompenzálná a kormány a fuvarozókat
Négy intézkedést vizsgál a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogyan kompenzálhatná a fuvarozókat az e-útdíj bevezetése után.
Négy intézkedést vizsgál a Nemzetgazdasági Minisztérium, hogyan kompenzálhatná a fuvarozókat az e-útdíj bevezetése után.
Szakértők szerint nem bonyolult a flottakövető szolgáltatók együttműködésével felépülő rendszer, amit a nagy tömegű tehergépjárművek elektronikus útdíjfizetésének megvalósítására álmodott meg a szakminisztérium. A határidő továbbra is rendkívül szűknek tűnik, akár az együttműködést megalapozó szerződések, akár a technológiai fejlesztések szempontjából nézzük. És akkor még nem beszéltünk az adatbiztonsággal kapcsolatos problémákról.
Az elektronikus útdíjhoz kapcsolódóan a flottakövetőktől kér adatokat az Állami Autópálya Kezelő Zrt. – írja a Népszabadság csütörtöki számában.
Álláshirdetéssel keresik az ígéretek szerint már júliusban működésbe állítandó e-útdíj rendszer humánerőforrás motorját jelentő ügyintézőket. Nem kell hozzá diploma, de jogsi, angol-, vagy némettudás és számítógépes irodai ismeretek nélkül nincs felvétel. Az elektronikus útdíjrendszerrel kapcsolatos homály azonban e munkástoborzással sem oszlott el teljesen.
Elképzelhető, hogy a vizitdíj-automatákhoz hasonló berendezéseken vehetnek majd szakaszjegyet a kamionosok az útdíjrendszer elindulása után – írja a pénteki Népszabadság.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) március 20-án bejelentést tett ismeretlen tettes ellen a rendőrségen és a versenyhivatalnál, miután az útdíj tenderen nyertes ajánlattevő, a Getronics Magyarország Kft. a visszalépéskor piaci nyomásgyakorlásra hivatkozott - közölte az ÁAK csütörtökön.
Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjról szóló törvényt pénteken terjesztette az Országgyűlés elé a nemzeti fejlesztési miniszter, a javaslat a parlament honlapján jelent meg.
Szerződést kötött az i-Cell és az ARH társaságból álló, kizárólag magyar tulajdonú konzorciummal az elektronikus útdíjrendszer (e-útdíj) megvalósítására az Állami Autópálya Kezelő Zrt. április 19-én - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Megint van gazdája az elektronikus útdíj-rendszernek, a Népszabadság legalább is úgy tudja: a Getronics Kft. januári visszalépése után négy hónappal az i-Cell Kft. és szövetségesei kaphatnak lehetőséget az ország 6318 kilométernyi közútját lefedő hálózat kiépítésére.
Konténerekben szállított készpénzzel kezdődött meg a ciprusi bankválság gyakorlati kezelése, ám miközben idehaza extramélyre vágta az MNB az alapkamatot, az IMF továbbra is szkeptikus a magyar kilátásokat illetően. Ráadásul Simor András máris kísért. Kövesse tovább a tündérmese folytatását a hvg.hu-val!
Nemzetbiztonsági kockázatúnak minősítette a kormány a használatarányos elektronikus útdíj-fizetési rendszer kiépítését. Ezzel Orbán lehetővé tette, hogy a kormány a rövid úton kiválasztott szereplővel építtesse meg a rendszert. A szerződéses részleteket azonban nem kell a nyilvánosság tudomására hozni.
Sosem törekedett arra, hogy politikus legyen, vagy nagy karriert fusson be és már régóta a Németh Zsuzsa nevet használja – nyilatkozta Németh Lászlóné fejlesztési miniszter a Heti Válasznak adott interjújában, mely miniszterré történő kinevezése óta az első volt.
A Kürt Zrt.-vel tárgyal a kormányzat a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedő rendszer kiépítéséről – értesült a Népszava piaci forrásokból.
Az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága hétfőn megadta a felhatalmazást az e-útdíj kiépítésének normál közbeszerzési eljárás alóli mentességéhez.
Kivételes sürgősséggel módosítja a kormány az idei költségvetést az E.On földgáztározóinak és gázüzletágának megvásárlása miatt.