Se sor nem lesz, se sorszám a kormányablakokban – bevetik a mesterséges intelligenciát
Érintőképernyős, önkiszolgáló ügyintézési pontok (KIOSK) segítik majd a gyors és automatizált ügyintézést az ország kormányablakaiban és az okmányirodákban.
Érintőképernyős, önkiszolgáló ügyintézési pontok (KIOSK) segítik majd a gyors és automatizált ügyintézést az ország kormányablakaiban és az okmányirodákban.
Az észt kormány úgy vezeti az országot, mintha nagyvállalat lenne, amelynek a lakosok az ügyfelei. A gyógyszerrecepttől kezdve az öt perc alatt elkészíthető adóbevallásig minden online módon történik, mert így hatékony, de az egész játék végső soron nem erre megy ki, hanem valami egészen másra. Kalle Palling parlamenti képviselő segítségével megmutatjuk, hogy mire.
Másfél milliárd forintot költött a kormány tavaly az ügyintézés megkönnyítésére, az építési engedélyeztetés egyszerűsítésére. Az új rendszer bevezetésével és mellette a közigazgatás átszervezésével felforgatta az építkezni, felújítani akaró állampolgárok és a velük foglalkozó hivatalnokok életét. A Belügyminisztérium szerint ezek csak átmeneti nehézségek, a hivatalnokok állítják, a digitalizálás visszájára fordult: több a papír, mint a hagyományos rendszerben.
Akár 35 milliárd forint közpénzt is elkölthetett a kormány a központi elektronikus szolgáltató rendszer kiépítésére az utóbbi öt évben – közbeszerzési eljárás nélkül.