#garantált bérminimum

Már belekezdene a jövő évi bértárgyalásokba a Liga

A 2014-es bértárgyalások megkezdését javasolja a Liga Szakszervezetek, amely azt indítványozza, hogy a minimálbért és a garantált bérminimumot (szakmunkás minimálbér) egyaránt bruttó 5,5 százalékkal emeljék jövőre, ezenkívül pedig bruttó 4,5 százalékos bérajánlásban állapodjon meg a kormány a szociális partnerekkel.


Íme, nekik jár a garantált bérminimum

Mintegy 10 éve magasabb minimálbér, úgynevezett garantált bérminimum illeti meg a legalább középfokú végzettséghez kötött munkakört betöltő munkavállalókat. De vajon mi vagy ki határozza meg, hogy kell-e középfokú végzettség a munkához? A válasz nem is olyan egyszerű, pedig nem mindegy, hogy havi 98.000 Ft, vagy 113.000 Ft a munkavállaló bruttó bére.


Orbán: 2013 jól fog kezdődni, nő a minimálbér

A munkaadói és a munkavállalói képviseletek is elégedettek a jövő évi minimálbérről és garantált bérminimumról (szakmunkás minimálbér) szóló megállapodással, amelyet a szociális partnerek a kormánnyal kötöttek. A miniszterelnök azt mondta, 2013 egy jól kezdődő év lesz, hiszen január 1-jével a bérek nőnek, a rezsiköltségek viszont csökkennek.


Bérminimum: a munkaerő-kölcsönzőknél is megvan a megoldás?

Úgy tűnik, sikerült elvi megoldást találni a a munkaerő-kölcsönző cégek bérkompenzációval kapcsolatban felvetődött problémáira; jelenleg a technikai részletek kidolgozása folyik − mondta a Napi Gazdaságnak Csaposs Noémi, a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének (SZTMSZ) elnöke.